عضو شورای شهر: اسناد شهرک شهید بروجردی تهران هنوز بلاتکلیف است


عضو شورای شهر: اسناد شهرک شهید بروجردی تهران هنوز بلاتکلیف است

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بلاتکلیفی اسناد شهرک شهید بروجردی منطقه 15 شهرداری گفت: با همکاری سپاه، وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان میتوان تا پایان سال گواهی پایان کار برای بلوک های این شهرک را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، محمدسالاری روز یکشنبه در دویست و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران طی تذکری توضیح داد: ۲۰سال پیش فازهای ۴ گانه این شهرک ساخته می شود و این شهرک ۱۵۷ بلوک ساختمانی دارد و ۱۶ هزار نفر ساکن آن هستند اما این ساختمان ها سند مالکیت و پایان کار ندارد.

وی ادامه داد: این ساختمان ها بدون پروانه و پایانه کار ساخته شد؛ اسناد این ساختمان ها به نام بنیاد مستضعفان است اما تعیین تکلیف نشده است و شهرداری تهران نیز طبق قانون نمی تواند گواهی پایان کار بدهد چراکه سند مالکیت باید ارائه شود و از سوی دیگر باید به لحاظ ایمنی و استحکام بنا این ساختمان ها بررسی شود.

سالاری گفت: در راستای حل این مشکل تلاش هایی انجام گرفته و توافق اولیه شده اما از ریاست شورای شهر می خواهم در این زمینه جلسه ای با وزارت دفاع و سپاه و بنیاد مستضعفان گذاشته شود؛ سپاه سازنده این ساختمان ها است اما اسناد به نام بنیاد و بخشی از آنها برای وزارت دفاع است.

وی یادآور شد: به نظر می رسد با دو جلسه این مشکل را بتوان حل کرد چرا که ۳ هزار و۷۵۰ واحد آپارتمانی بلاتکلیف است و می توان تا پایان سال پایان کار آنها را صادر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی