برگزاری 50عنوان برنامه شاخص هنری درایام دهه مبارک فجر در کردستان


برگزاری 50عنوان برنامه شاخص هنری درایام دهه مبارک فجر در کردستان

مسئول کمیته هنری ستاددهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان از برگزاری‌50 عنوان برنامه شاخص هنری با رویکرد نوآوری و خلاقیت در ایام دهه مبارک فجر در استان‌کردستان خبرداد.

امین‌مرادی امروز(۵بهمن) در دومین جلسه کمیته هنری ستاد دهه فجر استان کردستان که ‌با حضور ‌نمایندگان‌دستگاه‌های فرهنگی‌ و هنری در محل سالن اندیشه‌حوزه‌هنری برگزار شد، با اشاره به انقلاب اسلامی ایران به عنوان‌مردمی‌ترین انقلاب در دنیا و نقش اقشار مختلف و قومیت ها در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بر این اساس توجه به نقش آفرینی مردم در برگزاری برنامه ها باید به صورت جدی مورد توجه قرارگیرد.

وی زبان هنر را رساترین زبان در انتقال پیام عنوان‌کرد و گفت: بیان هنرمندانه دستاوردهای ۴ دهه انقلاب اسلامی یکی از مهمترین و ضروری ترین موضوعاتی است که باید در تمامی برنامه های مد نظر این ایام ‌لحاظ شد.

رئیس‌کمیته هنری ستاد دهه فجر استان کردستان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب در برگزاری برنامه‌های ایام‌‍‌ا... دهه فجر تصریح کرد: جلوگیری ازبرگزاری برنامه‌های کلیشه‌‎ای و تکراری و تشکیل اتاق فکر در برنامه‌ریزی برنامه‌های جدید و خلاقانه یک ضرورت مهم است که باید به صورت جدی مورد توجه قرارگیرد.

مرادی بر ضرورت هم افزایی دستگاه های هنری و فرهنگی در برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری مشترک ضمن عدم موازی‌کاری می‌توان نسبت به تولید و اجرای برنامه‌های ماندگار تأثیرگذاری و هم ماندگاری بالاتری را در جامعه خواهد داشت اقدام کرد.

وی کار در حوزه انقلاب و دفاع مقدس را یک کار اعتقادی و با روحیه جهادی دانست و ادامه داد: باید تلاش شود تا هنرمندان دغدغه‌مند و متعهدی که به اعتلای ایران اسلامی و دستاوردهای نظام و انقلاب ایمان دارند را به میدان تولید دعوت کرده و از آنان به صورت کامل حمایت‌کنیم.

رئیس حوزه هنری استان‌کردستان در خصوص برنامه‌های پیش بینی شده کمیته هنری ستاد دهه فجر استان کردستان گفت: تلاش می شود تا با همکاری اعضای این‌کمیته برنامه‌هایی با شاخص‌های هنری جمع بندی و اجرایی‌ شود.

وی در این زمینه گفت: در این ایام برنامه‌های متعددی در سطح استان برنامه‌ریزی شده که ۵۰ عنوان برنامه شاخص هنری بخشی از این برنامه ها است.

رئیس کمیته هنری افزود: برگزاری شب‌خاطره شهیداصغر پاشاپور از شهدای مدافع حرم و همرزم سرداردلها شهیدسپهبد سلیمانی چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه در محل سالن همایش های مرکز صدا وسیمای مرکز کردستان توسط حوزه هنری، برگزاری شب شعر منطقه ای "مرد میدان " چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، رونمایی از چندین عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، برگزاری جشنواره استانی معلمان هنرمند توسط آموزش و پرورش استان، رونمایی از کتاب ارزشمند"رادیو سنه" خاطرات دکتر "بهروز خیریه" به قلم خانم" شیلان اویهنگی" تولید حوزه هنری کردستان بخشی از این برنامه ها است.

وی ذکر کرد: هماهنگی و بارگزاری تولیدات هنری این کمیته در شبکه شاد توسط اداره آموزش و پرورش استان، تجلیل از خانواده شهداء، ایثارگران و زندانیان سیاسی انقلابی در دوران طاغوت، برگزاری آیین تجلیل از بانوان هنرمند، نویسنده وروزنامه نگار مبلغ ومروج فرهنگ انقلاب و ادبیات پایداری، تجلیل از هنرمندان و نویسندگان وروزنامه نگاران پیشمرگ مسلمان کرد همزمان با افتتاح قرارگاه جهادگران فرهنگی پیشمرگ مسلمان کرد در کنار چندین محفل انس با قرآن و جشن انقلاب ار دیگر برنامه های این ایام است.

برگزاری برنامه های متنوع هنری در پیاده راه فردوسی

مرادی ادامه افزود: افتتاح چندین طرح عمران شهری توسط شهرداری با حضور گروه‌های هنری از جمله افتتاح رسمی پیاده راه فردوسی، اجرای دف‌نوازان کردستانی در پیاده راه فردوسی، اجرای‌گروه‌های موسیقی از جمله گروه موسیقی لشکر ۲۸ پیاده کردستان درپیاده راه فردوسی، اعلام فراخوان هنری‌سنندج شهرمقاومت درسطح ملی‌با هدف ‌المان‌سازی مناسب در سطح شهرسنندج در تمامی رشته‌های هنری توسط‌شهرداری سنندج، برگزاری نشست فعالان عرصه فرهنگ وهنربا نماینده ولی‌فقیه در استان‌کردستان، آیین اختتامیه جشنواره"مال-شانو-پی‌که‌نین"، اجرای‌عمومی نمایش‌"کافه چیا"‌در پردیس سینمایی بهمن سنندج به نویسندگی وکارگردانی"صابردل‌بینا"،‌رونمایی‌ازکتاب‌مجموعه نمایشنامه"فصل سفید"،برگزاری اکران و مروری‌بر آثار فیلمسازان‌کردستانی درمحل پردیس سینمایی بهمن سنندج بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده این کمیته در ایام دهه مبارکه فجراست.

آمادگی برگزاری بخش مردمی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به برگزاری چندین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در استان گفت: این آمادگی در استان وجود دارد با توجه به موافقت رسمی وزارت بهداشت با برگزاری مردمی جشنواره فیلم فجر، همچون چند دوره گذشته با همکاری حوزه هنری و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر را در ایام درنظر گرفته شده در سنندج برگزار کنیم.

مرادی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه عکس "کردستان در انقلاب اسلامی" در پیاده راه خیابان فردوسی، ایجاد دیوار متحرک نقاشی‌کودکان، کاریکاتورو ... در پیاده راه فردوسی، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی‌هنرمندان رشته های مختلف هنری، برگزاری وبینار تخصصی هنری‌توسط واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری در زمینه های ادبیات کودک، نمایش، فیلم مستند، کاریکاتورو... ، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی توسط سازمان ورزش و جوانان در روستاهای استان، پخش فیلم های کوتاه فیلمسازان کردستانی در شبکه استانی صداوسیمای مرکز کردستان و برنامه های متعدد هنری در این شبکه، برگزاری ورک‌شاپ کارتون وکاریکاتور و ورک‌شاپ خوشنویسی‌توسط‌سازمان‌بسیح هنرمندان استان در کنارغبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی‌تخت‌عنوان‌"مهمانی‌لاله‌ها" در کناربسیاری‌از برنامه‌های‌داخلی دستگاه‌های فرهنگی وهنری از دیگر عناوین در نظر گرفته شده جهت اجراء در ایام دهه مبارک فجر توسط اعضای کمیته هنری ستاددهه فجر استان‌کردستان است.

وی در پایان یادآور شد: بخش عمده ای از فعالیت‌های در نظرگرفته شده مختص مناطق حاشیه شهرها بوده و در سنندج نیز ئر مناطق نایسر، حسن آباد، آساوله و ... نیز برنامه هایی درنظر گرفته شده است که از۱۲ تا ۲۲ بهمن در این مناطق برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق