انعقاد قرارداد فاز دوم و سوم ساخت نیروگاه بوشهر با روسیه


انعقاد قرارداد فاز دوم و سوم ساخت نیروگاه بوشهر با روسیه

کمیسیون انرژی مجلس از انعقاد قرارداد فاز دوم و سوم ساخت نیروگاه بوشهر با روسیه با مدت 10 و 8 ساله خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، هادی‌ بیگی‌نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اطلاع داد:‌ هزار مگاوات برق تولیدی از 58 هزار مگاوات برق تولید شده در کشورمان توسط نیروگاه اتمی بوشهر صورت می‌گیرد که این برق به صورت متناوب بوده و فقط برای مدت کوتاهی به منظور اورهال تعطیل می‌شود که این تعطیلی در پیک ایام تابستان و زمستان نیست.

وی خاطر نشان کرد:‌ فاز دوم و سوم ساخت نیروگاه بوشهر طی یک قرارداد 10 ساله و 8 ساله با روس‌ها بسته شده است که فاز دوم آن در حال بالا آمدن ستون‌های این نیروگاه است و کارهای تسطیح فاز 3 این نیروگاه هم آغاز شده است.

بیگی نژاد گفت: ما به شدت نیازمند تنوع‌سازی در تولید برق هستیم و به همین دلیل باید اعتبارات لازم برای این موضوع تخصیص یابد. مجلس و دولت باید برای تسریع در ساخت فازهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر اقدامات لازم را انجام دهند و بکوشیم نیازهای فعلی یک را هم برطرف کنیم.

وی افزود: باید آب شیرین از نیروگاه اتمی بوشهر استصال شده و مردم منطقه از این آب شرب استفاده کنند. ضمن اینکه افزایش توانمندی علمی با جذب دانشجو در این نیروگاه و دانشمند کردن آنان و توسعه گستره علم اتم از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه کنیم به همین دلیل بایستی این موارد در چشم انداز نیروگاه اتمی بوشهر به خوبی دیده شود.

وی بیان داشت: باید تمامی اقدامات صورت گرفته در نیروگاه اتمی بوشهر منجر به رسوب علم و تکنولوژی به همین دلیل باید دانشجویان ایرانی در کنار دانشمندان روسی فعال در این نیروگاه بر علم خود بیفزایند تا تبدیل به دانشمند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر