استاندار بوشهر: راهپیمایی 22 بهمن در این استان برگزار نمی‌شود


استاندار بوشهر: راهپیمایی 22 بهمن در این استان برگزار نمی‌شود

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا، راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال در این استان برگزار نمی‌شود و ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر نیز به صورت مجازی اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، افزود: با توجه به حساسیت شرایط و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری جلسه‌ها، برنامه‌ها و یادواره شهدا استفاده کرد.

وی بیان کرد: ویروس کرونا، رفتاری ناشناخته دارد براین اساس هرچند شرایط استان بوشهر در این زمینه بهبود یافته اما نباید دچار ساده انگاری و خوش خیالی شد چون هر لحظه ممکن است که پیک دوباره بیماری کووید ۱۹ آغاز شود.

گراوند اضافه کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمان حاضر شاهد خیز آرام ویروس کرونا در برخی استان‌ها هستیم، براین اساس اگر پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است در نوروز دوباره متوسل به اعمال برخی محدودیت‌ها شویم.

استاندار بوشهر با تقدیر از مردم این استان در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: مناسب‌ترین وسیله برای مقابله با ویروس کرونا، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

گراوند تاکید کرد: اگر می‌خواهیم اصناف و بازار در روزهای آخر سال و نوروز فعال باشند و همچون سال گذشته دچار محدودیت و تعطیلی نشوند انتظار می‌رود بازاریان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار بوشهر بیان کرد: فرمانداران، روسای شبکه بهداشت و درمان و بازرسی استانداری امکانات لازم برای تداوم نظارت وبازرسی از اصناف و اماکن مختلف را فراهم کنند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در زمینه دورکاری کارکنان دارای بیماری خاص و جانبازان شیمیایی بر اساس تشخیص دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

استان بوشهر برای پذیرایی از مسافران آماده نیست

گراوند تاکید کرد: برپایی چادر در سواحل این استان همچنان ممنوع است و شهرداران برای جلوگیری از برپایی چادر در سواحل و پارک‌های استان اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت، ضمن احترام به مردم ایران، امسال به خاطر شرایط کرونایی آماده پذیرایی ازمسافران نیستیم براین اساس امکان سرویس دهی به مسافران در پارک‌ها وجود ندارد.

استاندار بوشهر گفت: امروز زمان و شرایط مناسبی برای مسافرت نیست و به طور یقین پس از ریشه کنی ویروس کرونا، به بهترین شکل میزبان میهمانان گرانقدر از سراسر کشور خواهیم بود.

گراوند با بیان اینکه کمرنگ شدن استفاده از ماسک نگران کننده‌است، افزود: انتظار می‌رود اصناف همه امکانات را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم کنند و در استفاده از ماسک پیشگام باشند.

رتبه استان بوشهر در زمینه بهبود وضعیت کرونایی در کشور خوب است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۸هزار و ۱۶۰ نفر در این استان مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و ۸۵۱ نفر نیز براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۸۴۳ مورد مثبت قطعی و ۸ نفر مورد مشکوک بوده‌اند.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان افزود: در زمان حاضر ۶۲ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری و ۱۰ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده استان بوشهر در زمینه فوت بیماران کووید ۱۹ جزو ۲ استان آخر و در زمینه بستری نیز در ردیف سه استان آخر جدول است و این بیانگر شرایط مناسب این استان است اما باید مراقب بود چون براساس آمارها در هفته‌های اخیر این روند به آرامی روبه افزایش است.

خواجه ئیان اضافه کرد: از مجموع ۱۸هزار و ۱۴۳ مورد شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر ۱۱ هزار ۷۷۴ به صورت سرپایی درمان و ۶هزار و ۳۶۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

وی ادامه داد: براساس آمار ۳۵.۱ درصد از موارد مثبت کرونا در استان بوشهر بستری و خدمات بیمارستانی دریافت کرده و میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا دراین استان نیز ۴.۷ درصد است.

خواجه ئیان با اشاره به اینکه سالمندان، میانسالان، جوانان، نوجوانان و کودکان کمتر از پنج سال در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند گفت: در اوایل شیوع ویروس کرونا کارشناسان معتقد بودند کسانی که بیماری زمینه ای ندارند خطری آنها را تهدید نمی‌کند اما امروز ۱۸.۹ درصد از موارد فوت در استان بوشهر را کسانی تشکیل می‌دهند که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند و ۶۰ درصد از جوانانی که در اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند نیز هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرافزود: بیماری‌های مزمن، دیابت، فشار خون، قلبی و عروقی و افرادی که مصرف کرتن دارند بیشتر در معرض آسیب و ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

وی یادآور شد: ۴۶.۶درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا دارای علائم تب، ۳۶.۳ درصد سردرد و ۳۴ درصد سرفه هستند.

انجام پنج هزارو ۳۲ تست در اجرای طرح شهید سلیمانی

خواجه ئیان در باره طرح سردار شهید قاسم سلیمانی در بوشهر افزود: در اجرای این طرح تاکنون پنج هزار و ۳۲ تست سریع کرونا در این استان انجام و ۴۹۸مورد مثبت بیماری شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: همچنین در ۲ هفته گذشته چند مورد کانون بیماری کووید ۱۹ در استان بوشهر شناسایی و بدون اینکه نگرانی برای مردم ایجاد شود، کنترل شده‌است.

خواجه ئیان انجام ۱۴۷ مورد مراقبت در منزل، چهار هزار بازدید مشترک، ۳۳۴مورد پلمب و ۲هزار و ۲۶۲ مورد اخطار، جمع آوری ۱۸میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کمک‌های حمایتی، تهیه و توزیع ۵۰۰ میلیون تومان بسته معیشتی و حمایت از ۸۳۲ خانواده نیازمند را از جمله اقدامات طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر طرح شهید سلیمانی در این استان با حضور یکهزار و ۹۳۴ کارشناس و پزشک در قالب ۱۴۵ تیم رهگیری، ۲۰ تیم حمایت در منزل، ۱۹۲ تیم نظارت، ۱۲۱ تیم حمایت در دست اجراست.

خواجه ئیان افزود: گروه هدف این طرح افراد مثبت شناسایی شده در آزمایشگاه‌های استان و خانواده آنها، کسانیکه که از طریق سامانه salamat.gov.ir اعلام علایم مشکوک کرده‌اند و افرادی که از طریق سفیران سلامت ورابطان بهداشت به عنوان مشکوک گزارش شده‌اند، هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد