چشم‌انداز 50 هزار هکتار باغ دیم در اراضی شیب‌دار لرستان


چشم‌انداز 50 هزار هکتار باغ دیم در اراضی شیب‌دار لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان می‌گوید: چشم‌انداز ما طی یک برنامه 10 ساله، احداث 50 هزار هکتار باغ دیم در اراضی شیب‌دار استان است.

اسفندیار حسنی‌مقدم در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه چون احداث باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است، تا کنون چند هکتار در لرستان اجرایی شده؟ گفت: چیزی حدود ۷۰۰۰ هکتار باغات دیم در اراضی شیب‌دار لرستان احداث شده است.

وی ادامه داد: مهمترین گونه که بیشترین سطح زیر کشت را دارد بادام است. انجیر دیم را برای شهرستان‌های جنوبی به ویژه جنوب خرم‌آباد، چگنی، کوهدشت و بخشی از شهرستان پلدختر پیشنهاد می‌دهیم.

حسنی‌مقدم اضافه کرد: گونه‌ی انگور و زرشک دیم، گل محمدی و سنجد نیز از گونه‌های مناسبی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه شهرستان دورود خیلی در این زمینه خوب کار کرده، افزود: بروجرد، سلسله و الیگودرز هم خوب کار کرده‌اند اما بعضی از شهرستان‌ها مثل نورآباد علی‌رغم اینکه استعداد این کار را دارند اما رضایت لازم را نداریم. خرم‌آباد هم در توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار کارهای مناسبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه طی یک برنامه ۱۰ ساله چشم‌انداز احداث ۵۰ هزار هکتار باغ دیم در اراضی شیب‌دار استان داریم، اضافه کرد: یقیناً با اجرای این باغات هم به تولیدات کشاورزی افزوده می‌شود و هم به درآمد کشاورزان و حفظ منابع پایه را به ارمغان خواهد آورد.

حسنی‌مقدم تاکید کرد: با توجه به شرایط استان، احداث باغات در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده را به‌طور جد پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد