فرماندار: دولت 2 هزار میلیارد ریال به روستاهای ورامین اختصاص داده‌است


فرماندار: دولت 2 هزار میلیارد ریال به روستاهای ورامین اختصاص داده‌است

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان ورامین گفت: دولت تدبیر و امید از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، 2 هزار میلیارد ریال به روستاهای ورامین اختصاص داده است.

حسین کاغذلو روز یکشنبه در جریان بازدید از بخش جوادآباد ورامین گفت: دولت تدبیر و امید با اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به مناطق روستایی، تحولی بزرگ در این حوزه به وجود آورده و به تمام معنی، عدالت اجتماعی را محقق کرد.

وی گفت: طی سه سال و نیم گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری شهرستان ورامین اختصاص یافته که این امر موجب ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به مردم شده و میزان مهاجرت روستائیان به شهرها را به طور محسوس کاهش داده است.

وی افزود: اجرای طرح‌های هادی و عمرانی در مناطق روستایی طی سال‌های گذشته باعث شده است که با حفظ سیمای روستا، بهترین خدمات به روستانشینان ارائه شود و هم اکنون تمامی این مناطق از امکانات لازم برای زندگی همچون مناطق شهری برخوردار هستند.

کاغذلو اظهار داشت: امروز علاوه بر تأمین زیرساخت‌های عمرانی، فعالیت مناطق روستایی به سمت تامین اماکن فرهنگی، ایجاد امکانات ورزشی و تلاش برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در این مناطق معطوف شده است تا دسترسی روستانشینان به امکانات فرهنگی نیز سهل الوصول باشد.

وی گفت: تمام زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های عمرانی در مناطق روستایی ورامین اجرا شده و حال نوبت اجرای طرح‌های اشتغالزاست که بر اساس تاکید استاندار تهران، دهیاران موظفند تا ۱۰ درصد از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده را به حوزه اشتغال اختصاص دهند.

فرماندار ورامین با اشاره به نقش مهم بخش جوادآباد در حوزه تولید محصولات کشاورزی گفت: جوادآباد پهناورترین بخش استان تهران است که با تولید سالانه هزاران تن محصولات زارعی و دامی، نیاز غذایی بخش عمده‌ای از ساکنان استان تهران را تأمین می‌کند.

وی تصریح کرد: این بخش در حوزه صنعت نیز از مناطق پیشگام استان تهران است و استقرار شهرک‌های صنعتی چرمشهر، سالاریه و شهید ملاآقایی، به این بخش چهره‌ای صنعتی بخشیده است.

وی از دهکده گل و گیاه حصارگلی به عنوان مهمترین ظرفیت استان تهران در تولید محصولات غذایی یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین طرح‌های کشاورزی شهرستان ورامین، ایجاده دهکده گل و گیاه حصار گلی است که مطالعه ایجاد آن در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۷۰ هکتار در سال ۱۳۸۱ آغاز و امور زیربنایی آن از سال ۱۳۸۴ شروع شد که فاز نخست آن به مساحت ۱۹۰ هکتار، شامل ۷۴ واحد گلخانه ۱۴ هزار متر مربعی سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

کاغذلو گفت: در حوزه گردشگری نیز بخش جوادآباد از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و احداث چندین واحد بومگردی در روستاهای هدف گردشگری از جمله خاوه، این منطقه را به مقصد گردشگری بسیاری از افراد تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه طبیعت گردی ورامین در روستای حصارگلی گفت: این طرح برای نخستین بار در حاشیه کویر مرکزی و در مساحت ۲۰۰ هکتار احداث می‌شود که فعالیت‌های طبیعت گردی(اکوتوریسم) را به صورت تخصصی به مسافران و گردشگران ارائه می دهد.

کاغذلو افزود: خدمات این مرکز شامل کویرنوردی با خودروهای آفرود، اقامت در هتل های کویری، ستاره شناسی در کویر، جیپ سواری در کانال گل، شترسواری در کویر، اقامت در سیاه چادر و خانه های خشتی و ۲۰ خدمت ویژه دیگر است که به مسافران و گردشگران ارائه می گردد.

وی اظهار امیدواری کرد در سایه همدلی و تلاش تمامی مسوولان، بهترین خدمات به مردم شهرستان ورامین به ویژه بخش جوادآباد ارائه شود.

ورامین با دو بخش مرکزی و جوادآباد و با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید