بیش از 166 هزار تبعه خارجی در البرز سکونت دارند


بیش از 166 هزار تبعه خارجی در البرز سکونت دارند

کرج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: هم اکنون بیش از 166 هزار اتباع بیگانه خارجی که بیشتر تبعه کشور افغانستان هستند در این استان سکونت دارند که بیشترین فراوانی سکونت در شهرستان های کرج و ساوجبلاغ است.

نور محمد فردی روز یکشنبه در حاشیه نشست کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز استان افزود: از مجموع این تعداد ۵۰ هزار نفر به سکونت غیرمجاز سکونت دارند که براساس قانون باید نسبت به شناسایی و بازگشت آنان به کشورشان اقدام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بیان داشت: اکنون حدود ۳۰ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان البرز مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه نظارت بر امور اتباع بیگانه، کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، افزود: هرگونه غفلت و سهل انگاری در این موارد ممکن است آسیب های اجتماعی و خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد به همین منظور فرمانداران باید نسبت به برنامه ریزی، نظارت و کنترل در خصوص اتباع خارجی در حوزه کاری خود اقدام و نتیجه را به طور مرتب به حوزه معاونت سیاسی گزارش نمایند.

فردی گفت: از سوی دیگر نظارت و بازرسی با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی ، روسای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت در خصوص اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی غیرمجاز در حوزه اصناف، واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه قرار شد امسال چهار هزار تبعه غیرمجاز خارجی در استان البرز شناسایی و به کشورشان بازگشت داده شود، افزود: تاکنون در قالب ۱۳۶ طرح حدود پنج هزار نفر جمع آوری و تحویل اردوگاه عسگرآباد ورامین شده است.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: البته قوانین و مقررات در زمینه اتباع خارجی بایستی روزآمد و بازدارنده باشد تا اعمال قانون به نحو احسن صورت گیرد.
فردی با بیان اینکه در هر صورت قوانین منع به کار گیری اتباع غیر مجاز بایستی به مبادی ذی ربط اطلاع رسانی و آموزش داده شود، تصریح کرد: در صورت تخلف با کارفرما و کارگر غیرمجاز برخورد قانونی انجام که در این رابطه تا کنون ۳۶۵ مورد بازرسی صورت گرفته است.

وی گفت: سیاست کلی نظام در مورد برخورد با اتباع خارجی بایستی با دقت و با تدبیر و درایت و بر اساس قانون اعمال شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن