کمیته دائمی خواهران در بعثه مقام معظم رهبری راه‌اندازی می‌شود


کمیته دائمی خواهران در بعثه مقام معظم رهبری راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در دیدار مدیر جامعه الزهرا (س) از آمادگی بعثه مقام معظم رهبری برای راه‌اندازی کمیته دائمی خواهران خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی بجستانی، مدیر جامعه‌الزهرا (س) به همراه شماری از معاونان خود با حضور در محل دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در قم با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار با اشاره به تاریخچه فعالیت جامعه الزهرا (س)، این مؤسسه علمی حوزوی را در تربیت بانوان طلبه موفق دانست و تصریح کرد: امروز حضور بانوان تربیت شده جامعه الزهرا (س) در جامعه تاثیر بسزایی دارد و همچنین در عرصه بین‌الملل نقش بانوان طلبه پررنگ است.

وی با بیان اینکه بانوان طلبه در بعثه مقام معظم رهبری به عنوان معینه در ایام عمره و حج تمتع فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: امروز کاروان‌های حج و عمره به بانوان طلبه فرهیخته نیاز دارد از این‌رو سطح همکاری‌ها با جامعه الزهرا (س) و حوزه علمیه خواهران افزایش خواهد یافت و برای افزایش سطح این همکاری‎ها در آینده نزدیک در بعثه مقام معظم رهبری، کمیته دائمی بانوان را راه‌اندازی خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: باتوجه به فعالیت‌های بعثه مقام معظم رهبری در حوزه بین‌الملل استفاده از بانوان طلبه جامعه الزهرا (س) در این حوزه بسیار مهم است و باید این ارتباطات در حوزه آموزش و پژوهش افزایش یابد و شاهد رشد این تعاملات باشیم.

وی به راه‌اندازی دو کارگروه آموزشی و پژوهشی در بعثه مقام معظم رهبری برای شناسایی و جذب بانوان طلبه نخبه اشاره کرد و گفت: این کارگروه‌ها با همکاری حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا (س) برای شناسایی و جذب بانوان نخبه اقدام خواهد کرد.

در این جلسه که حجج الاسلام سیدحسین رکن‌الدینی معاون فرهنگی بعثه، محمدعلی اخویان، مدیر آموزش بعثه، محمدحسین خوشنویس معاون توسعه بعثه، علی‌اکبر ضیایی رئیس پژوهشکده حج، روزبه‌ برکت‌رضایی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی سجودی معاون آموزش جامعه الزهرا (س)، خانم ریحانه حقانی معاون پژوهشی جامعه الزهرا (س)، خانم فاطمه رامشک سرپرست گروه علمی تبلیغ گرایش حج جامعه الزهرا (س) حضور داشتند، هر یک از مسؤولان دیدگاه‌های خود را برای افزایش سطح همکاری میان بعثه مقام معظم رهبری و جامعه الزهرا (س) ارائه کردند./1350/د101/ف

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو