756 واحد پلاسما از بهبود یافتگان کرونا در خراسان جنوبی اخذ شد


756 واحد پلاسما از بهبود یافتگان کرونا در خراسان جنوبی اخذ شد

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای راه اندازی دستگاه پلاسما فرزیس در استان، 756 واحد پلاسما از بهبود یافتگان کرونا اخذ شده است که نسبت به بعضی از استان‌های کشور آمار قابل توجهی است و البته نیاز به پلاسمای بهبود یافتگان کرونا همچنان وجود دارد.

ابراهیم میری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا میزان مراجعه جهت اهدای خون کاهش یافته است، اما بانوان استان باهمتشان حضور چشمگیری داشتند و شاهد رشد ۳۵ درصدی اهدای خون بانوان در استان هستیم.

وی افزود: در ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۱۳ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۳۱۵ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری نیز ۲۲ هزار و ۱۷۳ نفر مراجعه و ۲۱ هزار و ۵۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که این کاهش بیشتر به خاطر شرایط کنونی جامعه و پاندمی کرونا است.

میری مقدم ادامه داد: از ابتدای راه اندازی دستگاه پلاسما فرزیس در استان، ۷۵۶ واحد پلاسما از بهبود یافتگان کرونا اخذ شده است که نسبت به بعضی از استان‌های کشور آمار قابل توجهی است و البته نیاز به پلاسمای بهبود یافتگان کرونا همچنان وجود دارد.

وی از هم‌استانی‌ها خواست تا اهدای خون و فرآورده‌های خون را یک اولویت در زندگی تلقی کنند و در این روزهای سرد سال گرما بخش وجود بیماران نیازمند به خون باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟