100 میلیارد ریال اعتبار به پروژه نشت‎یابی شبکه آب بوشهر اختصاص یافت


100 میلیارد ریال اعتبار به پروژه نشت‎یابی شبکه آب بوشهر اختصاص یافت

بوشهر-استاندار بوشهر گفت: 100 میلیارد ریال اعتبار به پروژه نشت‎یابی شبکه توزیع آب این استان در بوشهر و کنگان اختصاص یافت و در صورت موفقیت‎‌آمیز بودن، این طرح در سایر استان‎های کشور نیز اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای آب استان بوشهر افزود: اجرای آزمایشی پروژه نشت‎یابی در استان فرصتی برای کاهش هدررفت آب و پایداری هر چه بیشتر آب آشامیدنی مشترکان است.

وی بیان کرد: بهره‎گیری از تجهیزات پیشرفته و روز دنیا برای شناسایی نقاط دارای نشت از عمده مزیت‎‏های طرح نشت‎یابی است که این مهم نویدبخش کاهش قابل توجهی از هدررفت آب در شبکه است.

گراوند اظهار کرد: طرح نشت یابی آب در شهرهای بوشهر و کنگان به عنوان شهرهای برخوردار از آب‏شیرین‌کن اجرایی می‏‌شود و اجرا آن در محله‎های جنوبی بوشهر تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: با نگاه مثبت شرکت آب و فاضلاب کشور به استان بوشهر گام‌‏های ارزشمندی برای تامین آب شرب استان برداشته شده که نتیجه آن در آینده نزدیک ملموس خواهد بود.

گراوند ادامه داد: با توجه به کمبود میزان بارش در سال جاری از هم اکنون باید به فکر تامین آب استان برای تابستان سال آینده بود در همین راستا باید پروژه‎های مربوط به آبشیرین‎کن در مناطق مختلف استان با جدیت هر چه تمام‌تر پی‌گیری شود.

گراوند عنوان کرد: آغاز پروژه خط انتقال آبشیرین‌کن سیراف-جم باید بزودی محقق شود و همگام با اجرا آن پروژه آبشیرین‌کن یاد شده نیز با توجه به اهمیتش برای ساکنان منطقه باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی اظهار کرد: همچنین شرکت توزیع نیروی برق در استان باید زمینه تامین برق آب‎شیرین کن ۳۵ هزارمترمکعبی بوشهر اقدام کند تا با توجه به بهره‎برداری از یک سوم ظرفیت این آب شیرین‌کن تا پایان سال زمینه بهره‌برداری از آن محقق شود.

گراوند ادامه داد: همچنین روند اجرای آبشیرین‎کن‎های استان بوشهر از جمله هلیله- بندرگاه، نوار ساحلی تنگستان و دشتستان نیز به خوبی در حال اجرا است.

وی افزود: قطع انشعاب‌های غیرمجاز آب منجر به پایداری آب آشامیدنی می‌شود برهمین اساس مبارزه با این انشعاب‌ها از اولویت‌های استان بوشهر است.

گراوند تاکید کرد: فرمانداران استان نیز در حوزه مسائل و مشکلات آب جدی باشند و تمام موانع فراروی پروژه‌‏های این حوزه را سرعت دهند.

وی در خصوص بازسازی و نوسازی شبکه توزیع آب استان بوشهر اظهار کرد: نوسازی و بازسازی شبکه توزیع آب استان در شهرها ۲۰۰ و در روستاها ۷۱۳ کیلومتر دستاوردی ارزشمند برای حوزه آب استان بوشهر در دولت تدبیر و امید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش