سند توسعه 10 استان کمتر توسعه‌یافته در دست تدوین است


سند توسعه 10 استان کمتر توسعه‌یافته در دست تدوین است

بیرجند - ایرنا - رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: از ابتدای سال جهش تولید (1399) با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واسطه مسئولیت اجتماعی که این وزارتخانه دارد، تدوین سند توسعه 10 استان کمتر توسعه‌یافته در دستور کار قرار گرفت.

سید باقر فتاحی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سربیشه افزود: با احتساب خراسان جنوبی تاکنون هشت سفر استانی انجام شده است و در ۲ هفته آینده جلسه‌ای با حضور استاندار و نمایندگان مردم خراسان جنوبی در تهران برگزار می‌شود و سند توسعه این استان را نهایی خواهیم کرد.

وی گفت: بانک توسعه تعاون زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با اهداف توسعه‌ای و با نگاه به توسعه بخش تعاون فعالیت می‌کند.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد تسهیلات این بانک به بخش تعاون پرداخت شده است ادامه داد: ایجاد اشتغال سرلوحه این بانک است به همین دلیل جزو عاملیت‌های تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر و اشتغال فراگیر بوده است.

وی عنوان کرد: بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بیش از ۱۰۰ درصد اعتبار مصوب را جذب و پرداخت کرده است.

فتاحی گفت: آمادگی داریم در این سفر نیز با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از محل منابع متمرکز عددی را به منظور تسهیلات اشتغال به استان تخصیص دهیم.

وی افزود: خراسان جنوبی شاید در نگاه اول محروم و کم برخوردار به نظر برسد اما دارای نعمت‌های خدادادی از جمله چهارمین استانی معدنی کشور، سومین استان پهناور و دارای محصولات کشاورزی استراتژیک است و شاید کم‌توجهی مسوولان سبب کمتر برخورداری این استان شده است.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون همچنین گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که هفته آینده با وزارت راه و شهرسازی منعقد می‌شود، ۷۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن طی سه سال برای کارگران احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: بانک توسعه تعاون با ایجاد خط اعتباری به دنبال تامین مسکن برای کارگران است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز در این نشست با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جلسه اخیر شورای هماهنگی اقتصادی قوا درخصوص بیمه مردم گفت: نظام، ابتکار عمل خوبی را به خرج داده تا روستاییان و عشایر زیر پوشش بیمه قرار گیرند به این صورت که دوسوم حق بیمه توسط دولت پذیرفته است.

علی شیرکانی افزود: در سال‌های اخیر دولت با تفکر محرومیت‌زدایی درخصوص بودجه صندوق بیمه روستاییان و عشایر کمک کرده است.

وی بیان کرد: از کل جامعه هدف ۹ هزار و ۱۰۰ نفری سربیشه که چهار هزار و ۵۰۰ نفر مرد و ۴ هزار و ۶۰۰ نفر زنان روستایی هستند تا امروز هزار و ۷۵۳ نفر عضو صندوق و ۱۷۶ نفر مستمری بگیر هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: یکی از ضعف‌هایی که در سربیشه داشتیم اینکه عشایر زیادی داریم اما به صورت ویژه برای بیمه کردن این قشر کار نشده است.

وی اضافه کرد: امروز با افتتاح صندوق کارگزاری بیمه در تعاون عشایری شهرستان سربیشه امید است اتفاقات خوبی درخصوص بیمه عشایر رقم بخورد.

شیرکانی گفت: در خراسان جنوبی حتی شهرستان‌هایی داریم که به پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه روستاییان و عشایر پرداخته‌اند و امید است سال آینده جامعه هدف شهرستان سربیشه نیز زیر پوشش بیمه قرار بگیرد.

فرماندار سربیشه هم در این جلسه خواستار ارتقای نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتقای شعبه تامین اجتماعی و ایجاد شعبه درمان تامین اجتماعی در این شهرستان مرزی شد.

محمد محمدی گفت: استقرار اداره تامین اجتماعی یکی از خواسته‌های دیرینه مردم سربیشه است.

همچنین تهاتر بدهی‌های ادارات دولتی به شهرداری‌ها و بخشودگی‌های جرایم تامین اجتماعی شرکت‌های تعاونی از جمله خواسته‌های مطرح شده از سوی رییس شورای اسلامی شهرستان سربیشه در این نشست بود.

رییس هیات ‌مدیره بانک توسعه تعاون امروز با سفر به شهرستان سربیشه از شرکت تعاونی شتر مرغ داران افق کویر سربیشه، کارخانه ستاره کیان بیرجند و پروژه نیمه‌تمام سالن ورزشی کارگری این شهرستان بازدید کرد.

سه معاون وزیر و ۲۲ مدیرکل و روسای سازمان‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز گذشته (شنبه) وارد خراسان جنوبی شدند و تا فردا در قالب سه گروه در همه شهرستان‌های استان حضور خواهند یافت.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر