46.5 هزار مترمربع از اراضی قشم رفع تصرف شد


46.5 هزار مترمربع از اراضی قشم رفع تصرف شد

قشم- ایرنا- رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 46 هزار و 500 مترمربع  از اراضی ملی قشم به ارزش 23 میلیارد و 290 میلیون ریال رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، مصطفی مازندرانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی شامل ۹ قطعه زمین واقع در خارج از طرح هادی روستاهای گوران، چاهو شرقی و دَرَکو هستند.

وی تصریح کرد: قطعه اول ۳۳ هزار مترمربع، قطعه دوم یکهزار و ۴۰ مترمربع، قطعه سوم یکهزار و ۳۵۰ مترمربع و قطعه چهارم یکهزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت دارند.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: قطعه پنجم ۲ هزار متر مربع و قطعه ششم یکهزار و ۱۰۰ متر مربع است که همه ۶ قطعه در روستای چاهوی شرقی واقع شده‌اند.

وی اظهار کرد: ۲ قطعه شامل قطعات ۸۲۰ و ۵۰۰ متر مربعی در روستای دَرَکو و یک قطعه چهار هزار و ۶۷۰ متری نیز در روستای گوران با زپس گرفته شد.

مازندرانی با اشاره به اینکه رفع تصرف این اراضی بدون خسارت و تلفات جانی و مالی صورت گرفته است ادامه داد: رفع تصرف اراضی مذکور پس از طی روند قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع مربوط و رسیدگی کامل حقوقی و قضایی به پرونده به مرحله اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت از اراضی ملی همراه با نمایندگانی از دادسرای عمومی و انقلاب، اداره کل حراست، مدیریت بازرسی، نظارت و پاسخگویی به شکایات و با همکاری پلیس اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان قشم نسبت به رفع تصرف و اعاده وضع سابق این اراضی اقدام کردند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد