آب سد رئیسعلی دلواری در زمین‌های کشاورزی بخش حله گناوه رهاسازی شد


آب سد رئیسعلی دلواری در زمین‌های کشاورزی بخش حله گناوه رهاسازی شد

گناوه - مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: آب سد رئیسعلی دلواری برای تکمیل آبیاری زمین‌های کشاورزی حاشیه رودخانه حله واقع در حوزه استحفاظی بخش ریگ این شهرستان رهاسازی شد.

عباس تخم افشان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بدلیل تاخیر بیش از یک ماه بارش باران و پیش‌بینی تداوم این روند در روزهای آینده، تامین نیاز آبی گندم کشت شده در این منطقه ضرورت داشت که سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر پیگیری‌های لازم برای رهاسازی آب سد رئیسعلی را انجام داد و از شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر مجوز لازم را اخذ کرد.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه بیشتر زمین‌های حاشیه رودخانه حله شهرستان گناوه در فصل پاییز به زیر کشت گندم می‌رود و از آب آن رودخانه برای آبیاری تکمیلی استفاده می‌شود، برای تکمیل این چرخه، رهاسازی آب از روز یکشنبه هفته جاری در این منطقه آغاز شد.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: دبی آب رهاشده در این اراضی سه مترمکعب بر ثانیه است که باهدف آبیاری تکمیلی اراضی کشت شده حاشیه رودخانه انجام شده‌است.

وی از کشاورزان این منطقه خواست از فرصت موجود برایآبیاری مزارع خود استفاده کنند.

سد مخزنی رئیسعلی دلواری به‌ عنوان بزرگترین سد استان بوشهر دربخش شبانکاره شهرستان دشتستان روی رودخانه شاپور ساخته شده‌است.

آبیاری ۲۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی، کنترل سیلاب، ایجاد اشتغال، جلوگیری از بروز خسارت ناشی از سیل به زمین‌های کشاورزی، نخلستان‌ها و تخریب سواحل رودخانه‌ها از مهم‌ترین هدف‌های ساخت سد رئیسعلی دلواری است.

روستاهای منطقه رودحله شامل دو بخش جنوبی و شمالی است که بخش شمالی آن در حوزه استحفاظی بخش ریگ شهرستان گناوه و جنوبی در حوزه شهرستان بوشهر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا