فعالیت پایگاه انتقال خون گناوه بزودی از سرگرفته می‌شود


فعالیت پایگاه انتقال خون گناوه بزودی از سرگرفته می‌شود

گناوه - ایرنا - مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر گفت: توقف فعالیت پایگاه انتقال خون گناوه موقتی است و بزودی با اعزام روزانه پزشک از مرکز استان به این شهرستان مشکل برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، پایگاه انتقال خون گناوه یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های استان بوشهر است که بنا به دلایلی بصورت مکرر فعالیت آن متوقف و دوباره از سرگرفته می‌شود، این روند تکراری باعث مشکلاتی برای مردم و اهداکنندگان خون شده‌است.

آنان با اشاره به این موضوع که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است بویژه در شرایط کنونی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا که مراکز درمانی به خون بیشتری نیاز دارند، خواهان رسیدگی سریع مسئولان مرتبط برای آغاز دوباره فعالیت این پایگاه شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: باوجود اینکه پایگاه انتقال خون این شهرستان مستقیم زیرنظر سازمان انتقال خون استان بوشهر است، اما به دلیل حساسیت و اهمیت ویژه این مرکز توسط این شبکه مورد حمایت همه جانبه قرار می‌گیرد.

عصمت حیدری افزود: در زمان حاضر مشکلی در تامین نیروی این پایگاه پیش آمده‌است که در حال رایزنی برای حل آن هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر به خبرنگار ایرنا گفت: مساله پیش آمده ناشی از پایان همکاری پزشک با پایگاه انتقال خون گناوه است که به طور موقت سبب توقف فعالیت این مرکز شده‌است.

نرگس عبیدی افزود: در رایزنی با شبکه بهداشت و درمان گناوه، مقرر شد یک پزشک ساکن این شهرستان به انتقال خون استان معرفی شود تا پس از گذراندن یک دوره آموزش فعالیت خود را در مرکز انتقال خون گناوه آغاز کند.

وی با اشاره به اهمیت پایگاه انتقال خون گناوه به عنوان یکی از پایگاه های چهارگانه استان بوشهر افزود: در این مدت نیز یک پزشک به صورت روزانه از بوشهر به پایگاه گناوه اعزام می‌شود و این پایگاه بزودی فعالیت خود را از سر می گیرد.

شهرستان گناوه با ۱۰۳ هزارنفر جمعیت در شمال مرکز استان بوشهر واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...