میزان بارندگی در زنجان از ماه مهر تاکنون 112 میلیمتر به ثبت رسید


میزان بارندگی در زنجان از ماه مهر تاکنون 112 میلیمتر به ثبت رسید

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا به امروز اول مهر تاکنون میزان بارندگی در این استان 112 میلیمتر به ثبت رسید.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان بارندگی در استان زنجان نسبت به بلند مدت ۹ درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال (۹۸) نیز ۲۵ درصد کاهش نشان می دهد.

وی به وضعیت هوای این استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه در این مدت فرودگاه و دانشگاه زنجان با دمای ۱۴- و چورزق در شهرستان طارم نیز با ۱۲+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقطه این استان به ثبت رسیدند اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان نیز ۷ درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

سلطانی تصریح کرد: طی مدت یاد شده میزان کمینه و بیشینه دمای هوا در فرودگاه زنجان ۱۴- و ۲-، دانشگاه زنجان ۱۴- و ۱، سجاس ۱۳- و ۴، خیرآباد ۱۲- و ۶، نیک پی ۱۲- و ۱، زنجان ۱۲- و ۲، گرماب ۱۱- و ۵، حلب ۱۱- و ۶، باش قشلاق گرماب ۱۱- و ۵، صائین قلعه ۱۱- و ۷، ماهنشان ۱۰- و ۵، دندی ۱۰- و ۵، فیله خاصه ۱۰- و ۲، زرین رود ۱۰- و ۸، پری ۹- و ۳، ابهر ۸- و ۶، قیدار ۵- و ۶، خرمدره ۴- و ۶، گیلوان ۳- و ۱۲، آببر ۲- و ۱۰ و چورزق ۰ و ۱۲ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

کارشناس هواشناسی استان زنجان به وضعیت هوای این استان اشاره کرد و گفت: آسمان زنجان امروز صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود و بر اساس نقشه های هواشناسی نیز تا روز چهارشنبه شاهد استقرار شرایط جوی پایدار در سطح این استان خواهیم بود.

سلطانی با بیان اینکه شرایط جوی پایدار می تواند افزایش آلاینده ها در مناطق صنعتی استان و کاهش کیفیت هوا را در پی داشته باشد، افزود: ۲ روز پایانی هفته هوای این استان گرمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: پنجشنبه وزش باد نسبتا شدید تا شدید در سطح استان زنجان پیش بینی می شود و جمعه نیز در برخی مناطق زنجان با بارش های پراکنده برف و باران همراه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان