از احداث دومین پایگاه امداد و نجات معادن کشور در طبس تا ضرورت بهره‌گیری از دانش بنیان‌ها


از احداث دومین پایگاه امداد و نجات معادن کشور در طبس تا ضرورت بهره‌گیری از دانش بنیان‌ها

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دومین پایگاه امداد و نجات معادن کشور در صورت هماهنگی وزارت صمت و تعاون در طبس احداث می‌شود.

شاه مرادی، شب گذشته ۵ بهمن در سفر به شهرستان طبس و بازدید از معادن این استان، اظهار کرد: در خصوص آموزش هم با ایمیدرو تفاهم نامه‌ای امضا کرده‌ایم و کمیته تعیین صلاحیت پیمان کاران نیز در معادن مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: چهار پایگاه امداد و نجات معادن در طبس نیازمند هماهنگی نجات معادن در کرمان، طبس، البرز مرکزی و البرز شرقی پیش بینی شده که در کرمان آغاز شده و در طبس هم در صورت هماهنگی وزارت صمت احداث خواهد شد.

شاه مرادی با اشاره به اینکه ۲۰هزار کمیته حفاظت فنی از جمله در معادن کشور فعال است، گفت: امسال ۷۰ بازرس کار استخدام کردیم که با توجه به شرایط خاص خراسان جنوبی از لحاظ وجود معادن هشت نفر به این استان اختصاص یافت.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طبس با بیان اینکه لایحه‌ای در دولت در دست بررسی است تا هزینه‌های ایمنی معادن جزو مالیات محسوب شود، افزود: برای کمک به بخش خصوصی این لایحه در دولت در دست بررسی است تا موجب ترغیت و تشویق مدیران معادن در زمینه ارتقای ایمنی معادن شود.

وی ه از ارسال پیشنهاد الحاق به مقاوله نامه ۱۷۶ به مجلس شورای اسلامی خبر داد و ادامه داد: با تصویب این لایحه زمینه استفاده از تکنولوژی و دانش فنی بین المللی در زمینه ایمنی معادن در کشور فراهم می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تحسین استفاده از جک‌های هیدرولیکی در معدن معدن جوی طبس برای استحکام بخشی علی رغم ساختار سنتی معدن، گفت: این معدن از اولین معادنی است که از این نوع جک‌ها استفاده کرده که استفاده از این تکنولوژی، احساس ایمنی و آرامش را برای کارگران این معدن به دنبال داشته است.

شاه مرادی، خواستار ارتقای ایمنی در معادن با تغییر ساختار استخراج از سنتی به روش‌های نوین و مکانیزه شد و خاطرنشان کرد: سایر معادن هم باید با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، فرهنگ استفاده از جک‌های هیدرولیکی را ترویج دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...