چالدرانی ها شب گذشته هم دمای 21 درجه زیر صفر را تجربه کردند


چالدرانی ها شب گذشته هم دمای 21 درجه زیر صفر را تجربه کردند

ارومیه-ایرنا-کارشناس اداره پیش بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: کمینه دما در چالدران طی 24 ساعت گذشته به منفی 21 درجه سانتی گراد زیر صفر رسید و این شهرستان همچنان سردترین شهر استان بوده است.

مهدی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان ارومیه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای منفی ۱۱ درجه سانتی گراد داشت که نسبت به هفته قبل افت ۱۰ درجه ای دما دارد.

وی با اشاره به آغاز افزایش دمای هوای استان اضافه کرد: طی امروز و فردا، دوشنبه و سه شنبه دمای هوای استان به میزان سه تا هشت درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت ولی این افزایش موقتی بوده و از روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی مجددا افت دما رخ می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به سکون و پایداری هوا در استان پیش بینی افزایش غلظت آلایندهای هوا در شهرهای پرتردد وجود دارد و لازم است تا شهروندان موارد لازم را در ترددهای خود در خارج از منزل رعایت کنند.

کارشناس اداره‎‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هوای استان تا روز چهارشنبه پایدار بوده ولی از روز پنجشنبه سامانه بارشی وارد استان می شود که در صورت تغییر نکردن نقشه های هواشناسی آذربایجان غربی پایان هفته ای توام با بارش را برای شهرستان های مختلف رقم خواهد زد.

آذربایجان غربی هفته گذشته هفته پر بارشی داشت که موجب شد تا در جنوب استان بارشهای بالای ۷۰ میلیمتر ثبت شود، شهرستان پیرانشهر با بارش ۹۷ میلی‌متری برف و باران، پربارش‌ترین شهر استان بود.

بعد از پیرانشهر شهرهای اشنویه، سردشت و مهاباد نیز به ترتیب با ۷۹، ۶۸ و ۳۹ میلی‌متر شهرهای پر بارش استان بودند و میزان بارش در ارومیه نیز پنج میلی‌متر ثبت شده‌است.

هر چند هواشناسی استان در مناطق مرتفع و صعب العبور کوهستانی ایستگاه هواشناسی ندارد ولی طبق تصاویر منتشره در فضای مجازی از اطراف شهر ارومیه و نقاط مرتفع استان بارش برف به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر نیز در این مناطق مشاهده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم