آمل؛ تصویرگر حماسه رادمردی 


آمل؛ تصویرگر حماسه رادمردی 

واقعه ششم بهمن مردم حماسه آفرین آمل در سال 1360 در زمره حوادث تاثیرگذار و مهم ملی است که دریک پیچ تاریخی توطئه دشمنان داخلی و خارجی را برای براندازی انقلاب اسلامی ناکام گذاشت.

مردم بابصیرت و عاشق ارزشهای جاودان انقلاب در شهر هزار سنگر آمل با حضوری جانانه ودفاع از کیان اسلام وانقلاب در هجمه سازمان یافته گروهک منافقین به این شهر مقاوم نه تتها از شهر وسامان خود در برابر ایادی استکبار که از هویت انقلابی و دینی خطه بیدار و سرافراز علویان با نثار جان خود صیانت کردند.

حماسه مردم قهرمان آمل در دفع توطئه هدفمند عمله های استکبار از اهمیت راهبردی برای ماندگاری ارزشهای انقلابی و دینی برخوردار است بگونه ای که امام روح الله (ره) بنیانگدار عالیقدر انقلاب اسلامی با ستایش همت والای مردم این دیار، در وصیت نامه سیاسی الهی خویش به نیکی از نقش آفرینی و حضور در صحنه آنان یاد کردند.

بررسی تحولات پس از واقعه ششم بهمن آمل نشان میدهد که درهم شکستن توطئه خائنانه منافقین کوردل در شهر علامه های روشن ضمیر حسن زاده وجوادی آملی بعنوان پایگاه تربیت و پرورش نیروهای انقلابی، کید و مکر بعدی استکبار در پیشبرد اهداف براندازانه را کاملا خنثی و بی اثر کرده است و عصبانیت دشمنان از مردم لایتمدارآمل نیز بخوبی این مسئله را اثبات می کند.

کارنامه درخشان وقطور مردم مومن وانقلابی آمل در پیروزی انقلاب اسلامی و مقاطع حساس آن بویژه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و تقدیم ۱هزارو ۴۸شهید به بوستان انقلاب که ۴۱ تن از آنان در حادثه ششم بهمن سال ۶۰ آسمانی شدند، بیانگر جوشش اراده های ایمانی در دیار علویان برای پاسداری از تاج مرصع عزت و اقتدار ایران اسلامی است وبی تردید تداوم این رادمردی و ایثار ضرورت اساسی محسوب می شود.

ناگفته پیداست برغم سرمایه گذاری فراوان رژیم ستمشاهی در خطه شمال برای کمرنگ کردن شعائر دینی در طول سالهای متمادی، مردم این سامان هرگز تحت تاثیر تبلیغات و فشارهای فرهنگی وروانی ناشی از تلاش مذبوحانه حکومت طاغوت قرار نگرفته و یکپارچه و منسجم تحت تدابیر علمای فرهیخته و دین پژوه از سنگرهای محکم اعتقادی و دینی دفاع کردند که اوج آن را در حادثه تاریخی ششم بهمن سال ۶۰ به تصویر کشیدند.

بی گمان واقعه فراموش نشدنی ششم بهمن مردم آمل را بایدآموزه ای از حکمت و جهاد برای دفاع از دین مبین اسلام و ارزشهای مانای آن دانست که در پرتو مجاهدتهای امام راحل عظیم الشان (ره) به بار نشست و استمرار آن نیز در مکتب ولایت امام خامنه ای فتح قله های افتخار انقلاب را سبب خواهد شد.

عقیل امامی؛ تحلیلگر مسائل سیاسی

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...