بیش از 2600 ملک آموزش و پرورش در مازندران بدون سند هستند


بیش از 2600 ملک آموزش و پرورش در مازندران بدون سند هستند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش استان مازندران 4246 ملک دارد که از این تعداد 1574 ملک دارای سند است و 2692 ملک دارای سند نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست مشترک مسئولان آموزش و پرورش، اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی، و ثبت اسناد مازندران با محوریت راهکارهای لازم برای دریافت سند برای املاک فاقد سند آموزش و پرورش، با بیان اینکه این فرصت بسیار بزرگی است که شاید هیچوقت به وجود نیاید، گفت: دریافت سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش بسیار مهم است و در این راستا تفاهم‌نامه ای امضا شد تا برای بیش از ۲۶۰۰ ملک آموزش و پرورش که فاقد سند است نقشه‌برداری صورت گیرد تا مقدمات سنددار شدن آن آماده شود.

علیرضا سعدی پور افزود: از این رو ضرورت دارد که ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها ومناطق با هماهنگی ادارات ثبت اسناد شهرستان و همکاران حقوقی در این زمینه جدیت لازم را به خرج دهند. آموزش و پرورش استان مازندران ۴۲۴۶ ملک دارد که از این تعداد ۱۵۷۴ ملک دارای سند است و ۲۶۹۲ ملک دارای سند نیست.

هاشمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه بیشترین املاک در آموزش و پرورش است، گفت: پاشنه کار در شهرستان‌ها است و باید همکاری لازم میان آموزش و پرورش و نقشه برداران صورت گیرد. این یک فرصت است که تا پایان سال مهلت داریم و باید براساس اولویت‌بندی املاک هر چه سریعتر در یک ماه آینده این کار به طور کامل عملیاتی شود.

خواجه وندی معاون املاک و کاداستر اداره‌کل ثبت اسناد استان نیز در این نشست تصریح کرد: در سال ۹۳ قانون جامع حدنگار مصوب شد که ماده ۳ آن تأکید می‌کند دستگاه‌های دولتی ۵ سال مهلت دارند تمامی املاک تحت تصرف خود را نقشه برداری کرده و برای تثبیت مالکیت آن اقدام کنند. در حال حاضر این فرصت به وجود آمده و باید تیمی تشکیل شده و در هر شهرستان این کار مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)