برگزاری آیین تودیع و معارفه فرماندهی انتظامی نور


برگزاری آیین تودیع و معارفه فرماندهی انتظامی نور

آیین تودیع و معارفه فرماندهی انتظامی شهرستان نور با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری نور برگزار شد. 

در این مراسم از زحمات سرهنگ شالیکار تقدیر و سرهنگ علی داداش تبار به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان نور معرفی شد.

داداش تبار پیش از این فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان میاندورود را بر عهده داشت و سرهنگ شالیکار به عنوان فرمانده نیروی انتظامی بابل منصوب شد.

سرهنگ علی داداش تبار فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان نور اظهار کرد: شهرستان نور به عنوان سومین شهرستان بزرگ استان مازندران و دارای مواهب طبیعی متفاوت نسبت به سایر شهرستان ها است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی و حکومت اسلامی از زمانی که در ایران پابرجاشد از پلیس حکومت محوری به پلیس جامعه محور تبدیل شد.

دادش تبار با اشاره به اینکه جامعه محور شدن یعنی در کنار مردم و پشتیبان مردم بودن است، خاطرنشان کرد: پیشرفت امنیت در راستای تلاش سبزپوش همکاران و اعتماد مردم نسبت به نیروی انتظامی به وجود امده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نوربا بیان اینکه نیروی انتظامی از لحاظ قانونی پیشانی امنیت قرار گرفته است،افزود: اما ادارات و دستگاه های دیگر که دارای شرح وظایف و مسئولیتی هستند باید در کنار نیروی انتظامی همپوشانی لازم را داشته باشند تا بتوان به جوانان ثابت کرد که نیروی انتظامی علیرغم اینکه یک نیروی نظامی است از طرفی دیگر دارای عطوفت و مهربانی و کنار مردم خواهد بود.

وی در پایان از تمامی دستگاه اجرایی به ویژه شورای تامین و دستگاه امنیتی خواست تا کمافی سابق همکاری لازم را با نیروی انتظامی شهرستان داشته باشند.

علی شادمان فرماندار شهرستان نورضمن تشکر ازتلاش و اهتمام شبانه‌روز سرهنگ شالیکار به عنوان یکی از اعضای شورای تامین که خدمات شایسته و درخور توجه‌ای را در این شهرستان پر وسعت انجام داد،اظهار کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی فقط در حوزه نظامی الگو نبود بلکه در همه حوزه ها می توانست الگو باشد و قطعا در آینده درخشان ایران اسلامی جای او در حوزه های افسانه ای معنا پیدا می کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون جامعه ما در شرایط گذر از پیچ سخت تاریخ است .

فرماندار شهرستان نور خاطرنشان کرد: راضی نگه داشتن مردم یکی از مهمترین موضوعات است و البته به این مفهوم نیست که مردم را به هر قیمتی راضی نگه داریم اما مردم این حق را دارند که ما را در جایگاهی که قرار دادند با تمام وجود در حد شهادت درست کار کنیم .

شادمان با بیان اینکه امروز جامعه به یک همدلی، همراهی ، همبستگی و نگاه مثبت احتیارج دارد، افزود: جامعه باید با اتحاد و همدلی در یک مدارو ریل در برابر دشمن قرا گیرد که باعث اقتدار نظام شود.

وی با اشاره به اینکه کارکردن در این شهرستان کار ساده ای نیست،گفت:وجود جنگل های هیرکانی و کوه و ساحل ،وسعت و تنوع اب و هوایی در هم تنیدگی خاصی را برای شهرستان نور رقم زده اما می توان این شهرستان را به قله ای که سرآمد شهرستان های دیگر باشد با کمک همدیگر رساند.

فرماندار شهرستان نور گفت: امنیت امری برای همه است و تمامی دستگاه ها را باید با قوت در خدمت فرماندهی جدید باشند.

سرهنگ سید موسی حسینی به عنوان جانشین فرمانده انتظامی مازندران اظهار کرد: وظیفه اصلی نیروی انتظامی حفظ نظم و تامین امنیت است.

وی تصریح کرد: امنیت جمله جمعی و همه اقشارمختلف جامعه باید برای داشتن امنیت پایدار در تولید امنیت کمک کنند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه باید تولید امنیت را به سمت سیستمی کردن پیش برد، خاطرنشان کرد: مشارکت یک اصل اساسی در تولید امنیت است و نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند امنیت پایدار داشته باشد حتما باید همه اقشار جامعه خصوصا دستگاه های امنیتی،فرمانداری،دستگاه قضایی سپاه و غیره کمک کنند.

حسینی با بیان اینکه آسایش و آرامش مردم هدف اصلی ما در امنیت است، گفت: اگر قشری، فردی و گروه خاصی بخواهد به امنیت مردم آسیبی برساند حتما با برخورد سخت نیروی انتظامی مواجه خواهد شد چراتکه نیروی انتظامی با هیچ گروه و فردی در رابطه با امنیت مردم معامله نخواهیم کرد و امنیت اصلی ترین و اساسی ترین وظیفه ما است.

وی با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی نمی تواند بدون امنیت پیشرفتی در کار داشته باشد، افزود: دانشگاه ها و مدارس بدون امنیت نمی توانند آموزش های لازم را بدهند و تا زمانی که آرامش فکری در آموزگار و دانش آموز وجود نداشته باشد به خوبی آموزش صورت نمی گیرد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: هیچ کسی در محل های نا امن طبیعی و غیر طبیعی سرمایه گذاری نمی کند.

وی در ادامه سخنان خود به اولویت های ناجا اشاره کردو گفت: از ابتدای سال تا کنون در حوزه مبارزه با جرائم خشن وارازل و اوباش تا کنون شاهد کاهش 65 درصد جراین خشن در سطح استان هستیم.

حسینی بیان کرد: کشور ایران در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر 3700 شهید را نقدیم نظام کرد تا سیاست هایی لازم اجرایی شود وخوشبختانه ۲۸ درصد افزایش کشف مواد مخدر را در سطح استان داریم.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران افزود: امسال در حوزه تلفات جاده ای با کمک طرح ها و برنامه ها ۱۴ درصد کاهش تلفات جاده ای و ۲۸ درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه جرائم حوزه سابیری و فضای مجازی در مازندران بسیار شیوع دارد، یادآورشد: از بدو تاسیس پلیس فتا امسال از نظر مشابه سال قبل ۱۲درصد کاهش این نوع پرونده ها و ۱۰۲ درصد کشف این نوع جرائم را داریم که بسیار کار خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند