آب تمیز و سالم به 2 آبادی سقز رسید


آب تمیز و سالم به 2 آبادی سقز رسید

سنندج - ایرنا - رییس اداره آب و فاضلاب شهری سقز گفت: 2 روستای ابوالمومن و سونج از توابع این شهرستان از نعمت آب سالم و تمیز بهره‌مند و تحت پوشش آبفای سقز قرار گرفتند.

عباس ولایتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال‌های زیادی بود که اهالی این ۲ روستا با مشکل کمبود آب مواجه شده بودند و با استفاده از چشمه‌ها به فاصله یک کیلومتر به آب شرب دسترسی داشتند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی آبفای شهرستان سقز تامین آب شرب سالم برای روستاییان است، افزود: با پیگیری های مستمر در امسال و سال گذشته ۲ روستای ابوالمومن و سونج تحت پوشش آب و فاضلاب شهرستان قرار گرفتند.

ولایتی با اشاره به اینکه برای عملیات آبرسانی به این ۲ روستا هشت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، یادآور شد: آب سالم بوسیله شبکه بندی منظم و اصولی به روستاهای مذکور توزیع شده است.

وی اضافه کرد: روستای ابوالمومن با ۳۰ خانوار و سونج با ۵۱ خانوار هم اکنون از آب شرب سالم استفاده می‌کنند و روستای خورده لوکی هم در بخش سرشیو در دست اقدام و مشکل کمبود آب این روستا هم برطرف خواهد شد.

رییس اداره آب و فاضلاب سقز به ۱۳ مجتمع آبرسانی فعال در چهار بخش (سرشیو، امام، مرکزی، زیویه) شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: دو مجتمع آبرسانی کوچه طلا و باغلوجه هم با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اقدام است و این دو مجتمع آب ۲۹ روستا را تامین می کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا