حماسه ششم بهمن آمل در امتداد شکوه‌مندی انقلاب اسلامی بود


حماسه ششم بهمن آمل در امتداد شکوه‌مندی انقلاب اسلامی بود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران طی پیامی حماسه 6 بهمن سال 60 شهرستان آمل را تبریک گفت و این حماسه را حرکت شکوهمندانه ملت ایران در امتداد انقلاب شکومند اسلامی دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان با صدور پیامی یاد و خاطره حماسه آفرینی مردم ولایتمدار و انقلابی آمل در ششم بهمن ماه سال ۶۰ را در صیانت از انقلاب اسلامی گرامی داشت. ‎

استاندار مازندران در پیام خود گفت: انقلاب اسلامی که با رهبری حکیمانه امام راحل و جانفشانی ملت ولایتمدار و انقلابی ایران و تقدیم شهدای گلگون کفن به پیروزی رسید و در مسیر نضج و بالندگی خود همواره با خدعه ها، نیرنگ ها و دشمنی های استکبار جهانی و اذناب کوردل آنان روبرو بوده است، در سایه دلدادگی ملت غیور ایران به آرمان های انقلاب و بصیرت، آگاهی و فداکاری این مردم بزرگ، تمامی مکرهای بدخواهان و معاندان را یکی پس از دیگری نقش بر آب کرد و در این راه، جان خود را به مسلخ عشقبازی الهی برد.

همچنین وی در این پیام افزود: حماسه ششم بهمن سال ۶۰ مردم آمل که در امتداد آرمان ها و اهداف بلند و متعالی انقلاب اسلامی به تحقق پیوست، یکی از صحنه ها و عرصه های درخشان جانفشانی مردم ایران اسلامی برای خاموش کردن فتنه و نیرنگ استکبار جهانی با نقش آفرینی منافقان کوردل برای متوقف کردن حرکت توفنده انقلاب است، که در صحیفه مقاومت مردم ایران اسلامی و مازندران ولایی ثبت، ضبط و ماندگار خواهد ماند و به عنوان درسی از درس های بزرگ ملت ایران به دشمنان است که هرگاه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی مطمح نظر و هدف دشمن خویی آنان باشد، مردمی جان برکف در لحظه لحظه تاریخ این سرزمین جان خود را برای عزت، ثبات و اقتدار میهن اسلامی فدا می کنند.

حسین زادگان گفت: شکوه و بزرگی این حماسه که با شور، پایمردی و ایثار مردم ولایتمدار آمل در سال ۶۰ رقم خورد، تا آنجاست که در وصیت‌نامه سیاسی و الهی حضرت امام خمینی (ره) از آن سخن بمیان آمده است و مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) از شهر هزار سنگر، به عنوان سنگر دل ها یاد نمودند.

استاندار مازندران با ابراز تبریک برای این حماسه گفت: اینجانب یاد و خاطره شهدای والامقام حماسه ششم بهمن مردم انقلابی آمل در سال ۶۰ که افتخاری ماندگار برای دیار علوی مازندران است و سالروز این حماسه آفرینی مانا و جاودان در تاریخ مقاومت ملت ایران و انقلاب اسلامی را گرامی می دارم و انتظار دارم با بهره گیری از ظرفیت هنر، رسانه و شبکه های اجتماعی، در راستای تبیین ابعاد این حماسه ماندگار اهتمام بایسته صورت گیرد.

بازخوانی حماسه اسلامی مردم انقلابی شهر هزارسنگر آمل در ششم بهمن سال ۶۰ نشان می دهد که خلق این حماسه بی بدیل سبب شد تا بسیاری از توطئه ها و ترفندهای شوم گروهک های کمونیستی و منافقین در آمل نقش بر آب شود.

در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ٦٠ عده ای منافق و مائوئیست از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف این شهر را داشتند که مردم آمل در کمتر از یک روز با مقاومت خود به این غائله پایان دادند.
در آن واقعه ۴۱ نفر شهید و بیش از دهها نفر مجروح شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حمید مجد خیر سرش