سقف بیش‌از 6 هزار واحد آسیب‌دیده سیل در سیستان و بلوچستان اجرا شده است


سقف بیش‌از 6 هزار واحد آسیب‌دیده سیل در سیستان و بلوچستان اجرا شده است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات این بنیاد تاکنون سقف 6 هزار و 768 واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل دیماه 98 در این استان اجرا شده است.

خلیل منبتی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در پی سیلاب دیماه پارسال افزون‌بر ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد احداثی روستایی و شهری و همچنین هشت هزار واحد تعمیری ارزیابی شده اظهارداشت: تعداد کل واحدهای معیشتی در سیستان و بلوچستان تا چهارم بهمن امسال افزون‌بر۱۰ هزار و ۹۰۸ واحد بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۱ هزار و ۶۵۳ مالک برای تشکیل پرونده به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد افزون‌بر۲۰ هزار و ۲۹۲ مالک با بانک‌ها قرارداد منعقد کردند افزود: بیش‌از ۲۱۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان بیان‌کرد: پروژه‌های زیادی در این استان اجرا شده و یا در دست اجراست که مهمترین آن‌ها ساخت واحدهای مسکونی سیل دی ماه سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: با وجود تمامی مشکلات مانند تحریم‌های ظالمانه، کمبود اعتباراتی که برای استان در این حوزه در نظرگرفته شد طرح ها با جدیت و کیفیت به اجرا درآمد و در تاریخ منطقه بی‌سابقه است.

به گزارش ایرنا در مجموع ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد شهری و روستایی سیستان و بلوچستان شامل ۲ هزار و ۱۵۰ واحد شهری و ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد در ۷۰۰ روستای آسیب دیده از سیل دی سال گذشته شناسایی و بازسازی آنها به این بنیاد واگذار شده که در حال ساخت است.

هم‌اینک با گذشت حدود یک سال از حادثه سیل دی ۹۸، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همتی مضاعف به بازسازی مناطق سیل زده پرداخته و شاخص بازسازی این استان را به شاخص ۴۸ درصدی کشوری و در برخی مناطق مثل دلگان به ۷۰ تا ۸۰ درصد نیز رسانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !