طرز تهیه پوره لبو و سیب خوشمزه


طرز تهیه پوره لبو و سیب خوشمزه

درادامه می‌خواهیم طرز تهیه پوره لبو و سیب را به شما آموزش دهیم .

طرز تهیه پوره لبو و سیب خوشمزه

در این مطلب طرز تهیه پوره لبو و سیب را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم.

سیب (پوست کنده و خرد شده) ۲۰۰ گرم
چغندر (پوست کنده و خرد شده) ۱۵۰ گرم
شیر کم‌چرب به مقدار لازم

طرز تهیه پوره لبو و سیب

لبو گیاهی با خواصی شگفت‌انگیز بوده که سرشار از آنتی اکسیدان، آهن و ویتامین‌های مفید و متفاوت است و مصرف آن در فصل زمستان بسیار توصیه می‌شود. شما می‌توانید لبو را به صورت تنوری با چاشنی عسل تهیه کنید یا با آن یک اسموتی لبو خوشمزه و سالم آماده کنید. شما همچنین می‌توانید با ترکیب لبو و سیب یک میان‌وعده سالم برای کودکانتان تدارک ببینید.

برای تهیه پوره لبو و سیب ابتدا باید سیب و چغندر را خوب شسته و داخل آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شوند. سپس آن‌ها را پوست بگیرید و به صورت متوسط خرد کنید.

یک قابلمه بردارید و مقداری آب داخل آن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. چغندر‌های خرد شده را داخل آب جوش ریخته و حدود ۱۵ دقیقه بگذارید روی حرارت متوسط بپزند. سپس سیب خرد شده را اضافه کنید و بگذارید ۸ دقیقه دیگر مواد روی حرارت بمانند تا هر دو نرم شوند. حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا سیب و چغندر کاملا خنک شوند.

سپس مقداری از آب داخل قابلمه بردارید و مابقی را آبکش کنید. سیب و چغندر را داخل غذاساز بریزید و چند پالس بزنید تا حالت پوره مانند به خود بگیرند. هر از چندگاهی هنگام پالس زدن دور کاسه غذاساز را بتراشید و دوباره پالس بزنید. برای این که پوره بافت نرم‌تری داشته باشد مقدار کمی شیر به غذاساز اضافه کنید و دوباره چند پالس بزنید. پوره شما آماده است، می‌توانید آن را در ظرف مناسب سرو و نوش جان کنید.

نکات طرز تهیه پوره لبو و سیب

اگر چغندرتان خیلی شیرین نیست می‌توانید هنگام پخت کمی شکر قهوه‌ای به قابلمه اضافه کنید.

هر از چند گاهی بین پالس زدن دیواره ظرف غذاساز را بتراشید و دوباره پالس بزنید. اینطوری مواد به طور یکدست مخلوط می‌شوند.

برای اینکه پوره لبو و سیب را در وعده‌های بیشتر طول هفته داشته باشید، مقدار بیشتری لبو پخته و داخل یخچال نگهداری کنید تا هر زمان که خواستید، خیلی سریع پوره درست کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!