کشف 76 میلیارد ریال تخلف صنفی طی یکماه در فارس


کشف 76 میلیارد ریال تخلف صنفی طی یکماه در فارس

سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از کشف 76 میلیارد ریال تخلف عمده فروشان، انبارها و مراکز نگهداری کالا در استان طی یک ماه گذشته خبر داد.

مهدی حسنی دوشنبه ۶ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: در دی ماه ۹۹ بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از ۶۱۵ مرکز نگهداری کالا، انبار و عمده فروشی بازرسی کردند و طی این بازرسی‌ها، ۳۵ پرونده تخلف تنظیم و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان صمت فارس، کارشناسان ارزش ریالی این ۳۵ پرونده تخلف، ۷۶ میلیارد ریال ارزیابی کرده‌اند که موارد شامل ۵ مورد تخلف اخفا و امتناع از عرضه کالا، ۱۶ مورد تخلف احتکار و ۱۴ مورد تخلف عرضه خارج از شبکه و کالای کشف شده شامل انواع مواد غذایی نظیر روغن خوراکی، برنج، انواع حبوبات و انواع شوینده ها، پوشک بچه، ماسک و ... بوده است.

حسنی با تاکید بر اینکه بازرسی از مراکز مختلف تولیدی، نگهداری و عرضه در سطوح عمده و خرده، تداوم خواهد داشت، گفت: بازرسی‌ و نظارت با پایش مستمر اطلاعات موجود در سامانه جامعه انبارها و با همکاری بسیج اصناف، مدیریت بازرسی اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌های ذیربط، تداوم دارد.

او اضافه کرد: هماهنگی و اطلاع رسانی لازم به ادارات صنعت شهرستان های استان و اتحادیه عمده فروشان شیراز برای آموزش به اعضا با هدف ثبت نام و ثبت خروج و ورود کالا نیز انجام شده است و این آموزش در صورت نیاز تکرار خواهد شد.

حسنی یادآور شد: همه کالاهای مشمول درج در سامانه جامع انبارها باید در این سامانه ثبت شده و حواله ورود و خروج آنها نیز در این سامانه ثبت شود در غیراینصورت با صاحبان کالا و مراکز نگهداری به دلیل تخلف احتکار و اخفا و امتناع برابر قانون به شدت برخورد خواهد شد.

سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد