شعبه حل اختلاف جامعه پزشکی در تاکستان افتتاح شد


شعبه حل اختلاف جامعه پزشکی در تاکستان افتتاح شد

رئیس نظام پزشکی شهرستان تاکستان گفت: به منظور رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌های قصور پزشکی شهرستان تاکستان، شعبه حل اختلاف جامعه پزشکی در این شهرستان افتتاح شد.

داریوش طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به افتتاح شعبه حل اختلاف جامعه پزشکی در تاکستان تصریح کرد: پیش از این پرونده‌های قصور پزشکی در دادسرای عمومی و انقلاب مطرح و رسیدگی می‌شد، بنابراین پزشکان و همکاران کادر درمان به دادسرا احضار می‌شدند که این امر گاهی مشکلاتی ایجاد می‌کرد.

وی افزود: با توجه به بالا بودن حجم پرونده‌های موجود در دادسراها روند رسیدگی به پرونده‌ها زمان می‌برد، بنابراین برای اولین بار در استان قزوین در شهرستان تاکستان و با موافقت دادستان شهرستان، شعبه حل اختلاف جامعه پزشکی تاکستان راه اندازی شد.

رئیس نظام پزشکی شهرستان تاکستان اظهار کرد: از امروز پرونده‌های مرتبط با قصور پزشکی شهرستان تاکستان در شوارای حل اختلاف جامعه پزشکی رسیدگی می‌شود، این امر به نفع هر دو نفر است، شاکی زمان انتظار کمتری را سپری می‌کند و از طرفی‌ شأن و منزلت همکاران پزشک ما نیز حفظ می‌شود.

وی تأکید کرد: شوراهای حل اختلاف در ذیل مجموعه تشکیلات قضایی قرار دارند و زیر مجموعه نظام پزشکی نیستند بنابراین رسیدگی به پرونده‌ها همچنان مانند گذشته براساس قانون و توسط قوه قضاییه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول