مفاهیم انقلاب با استفاده از مولفه های فرهنگی و هنری به جوانان امروزی منتقل می شود


مفاهیم انقلاب با استفاده از مولفه های فرهنگی و هنری به جوانان امروزی منتقل می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره پیروزی انقلاب و انتقال مفاهیم و رمزهای پیروزی انقلاب با استفاده از مولفه های فرهنگی و هنری به جوانان و نوجوانان امروزی از مهمترین اهداف برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و قرآنی ویژه گرامیداشت دهه فجر است.

عبیدالله رستم، امروز دوشنبه(۶ بهمن ماه) در ارتباط مجازی با اصحاب رسانه استان از تدارک برنامه های فرهنگی، هنری، رسانه و قرآنی ویژه گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در مرکز استان و شهرستان ها تابعه، آیین تجلیل از هنرمندان و نویسندگان و روزنامه نگاران پیشمرگ مسلمان کُرد به مناسبت سالروز تاسیس سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد، همایش شعر منطقه ای «مرد میدان» در رثای شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفایش از جمله مهمترین برنامه های این ایام الله است.

رستمی ضمن اشاره به نامگذاری ایام دهه فجر مزین به مفاهیم انقلابی اضافه کرد: آیین تجلیل از بانوان هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار مروج انقلاب به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)، اهدای کتاب به ۴۲ روستای استان به میمنت چهل و دومین سالگرد پیروز انقلاب، اجرای کنسرت موسیقی آنلاین، برگزاری جشن انقلاب در کانون های مساجد روستایی سطح استان و نمایشگاه مجازی هنر انقلاب از جمله برنامه های شاخص این ایام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص اکران همزمان جشنواره فیلم فجر در استان کردستان بیان کرد: با رایزنی های به عمل آمده با سازمان امور سینمایی کشور، ضمن اعلام آمادگی به این سازمان مبنی بر اکران همزمان جشنواره فیلم فجر، متقاضی اکران کلیه فیلم های حاضر در جشنواره بوده ایم.

رستمی در رابطه با برنامه های شهرستانی گفت: در همه شهرستان های تابعه استان علاوه بر محافل انس با قرآن و گلباران مزار شهدا و دیدار و همدلی با شهدا و ایثارگران دوران انقلاب و دفاع مقدس، برپایی جشن انقلاب از جمله برنامه های شاخص حوزه ایثار و شهادت در ایان دهه فجر خواهد بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تاکید بر باشکوه برگزار کردن برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری گرامیداشت دهه فجر خاطرنشان کرد: به منظور حفاظت از سلامتی هنرمندان و مردم استان و رعایت پروتکل های بهداشتی، سعی خواهیم کرد برنامه ها و فعالیت های ایام مبارک دهه فجر امسال در فضای مجازی باشد.

رستمی در بخش دیگری از اظهارات خویش خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره تئاتر طنز «مال، شانو و پیکه نین» را در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران