هزار برنامه دهه فجر در مدارس خراسان جنوبی اجرا می‌شود


هزار برنامه دهه فجر در مدارس خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از یک هزار برنامه فرهنگی و هنری توسط دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس استان در دهه فجر امسال اجرا می‌شود که 34 برنامه به صورت محوری و استانی است.

محمدعلی واقعی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: نواختن زنگ انقلاب در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه، اجرای ۴۲ سرود به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز استان، بازخوانی رویدادهای انقلاب، یادواره مادران آسمانی، مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی، هنری و قرآنی از مهمترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی از اجرای برنامه‌های دهه فجر به عنوان تداعی بخش شور و حال فضای به وجود آمده در روزهای نخستین انقلاب یاد کرد و گفت: برگزاری پویش‌های متنوع در فضای مجازی، برپایی مسابقات قرآنی در بخش‌های مختلف قرآن، عترت، نماز، احکام و نهج البلاغه، اجرای سرودهای انقلابی و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌ها است.

رییس کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی از رونمایی پنج کتاب با موضوع زندگینامه شهدای دانش‌آموز استان و عناوین دو قدم از سنگر، چکاوک‌ها نمی‌میرند، هدیه سفید، پسر هوا دختر آدم و جِغِله‌های جنگ با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و افزود: همه دستاوردها و موفقیت‌های امروز ما مرهون خون پاک شهیدان والا مقام است که در روزهای انقلاب سنگ فرش خیابان‌ها و پس از آن میادین دفاع از حریم و حرم را سرخ فام کردند.

وی بیان کرد: دومین یادواره مکتب تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی در دهه فجر برگزار می‌شود.

واقعی گفت: همچنین در دهه مبارک فجر ضمن گرامیداشت یاد و نام پنج معلم فوت شده بر اثر کرونا که تا آخرین لحظات زندگی خود دست از تعلیم و تربیت فرزندان این خطه برنداشتند، در همایشی از مجاهدت‌ها و تلاش‌های فرهنگیان در دوران کرونا تجلیل می‌شود.

وی از اجرای طرح هر مدرسه یک تبلت برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در مدارس استان خبر داد و افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان از گوشی و تبلت هوشمند بی‌بهره هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟