جذب 10 هزار نیروی بومی خوزستان در طرح بزرگ 28 مخزن نفتی


جذب 10 هزار نیروی بومی خوزستان در طرح بزرگ 28 مخزن نفتی

اهواز-ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 10 هزار نیروی کار بومی در اجرای طرح 28 مخزن نفتی که بخشی از آن در شهرستان اهواز است به درخواست مجری طرح جذب کار می شوند.

به گزارش ایرنا ارسلان غمگین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز بیان کرد: با پیگیری های متعدد و نشست هایی که با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، و مجری و تیم طرح نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفت خیز جنوب (طرح ۲۸ مخزن) برگزار شد، جذب ۱۰ هزار نیروی کار مورد نیاز این بخش به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان سپرده شد که این اداره نیز آن را به موسسات کاریابی واگذار می کند.
وی با اشاره به فعالیت ۶ موسسه کاریابی در اهواز افزود: جذب بخشی از نیروهای طرح ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در شهرستان اهواز و از طریق این کاریابی ها انجام می شود.
غمگین حمایت از موسسات کاریابی را وظیفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان دانست و گفت: دولت بیش از ۱۵ سال پیش تصمیم‌ گرفت بخشی از وظایف را برای کاهش تصدی گری به کانون های کاریابی واگذار کند و ارجاع جذب نیروی مورد نیاز شرکت ها به این موسسات یکی از حمایت های خوب از این مراکز است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: در جلسه ای با مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مقرر شد جذب نیرو از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و از طریق معرفی به کاریابی ها انجام شود.
وی افزود: اسامی ۶ موسسه کاریابی در اهواز و در سایت اداره کار ذکر شده و به گفته مجری طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ۱۰ هزار نفر از طریق این طرح جذب خواهند شد که به زودی مراحل آن آغاز می شود.
غمگین با اشاره به تشکیل جلسه با ۶ کانون کاریابی فعال در سطح اهواز برای بررسی مسایل و جزییات مربوط به جذب ۱۰ هزار نیرو بیان کرد: حتی یک نفر جذب نیرو در حوزه طرح ۲۸ مخزن بدون اعلام نیرو از سوی مراکز کاریابی نخواهد بود تا در معرفی ها عدالت رعایت شود چرا که کاریابی ها بر اساس بانک‌ اطلاعاتی از معرفی نیروی ناکارآمد جلوگیری می‌کنند و به این صورت شاهد بهره وری بیشتر خواهیم بود.
وی در پایان افزود: معرفی ها از مراکزی غیر از کاریابی ها کارشناسانه نیست و حتما باید از طریق کاریابی ها انجام شود تا اثر آن در جامعه تولید، افزایش بهره وری طرح و جذب بیکارانی که نیاز آن مجموعه هستند؛ دیده شود.

طرح نگهداشت و افزایش تولید ( طرح ۲۸ مخرن نفتی)به عنوان بزرگترین طرح توسعه ای بعد از انقلاب مناطق نفت خیز جنوب است که در پهنه ۵ استان جنوب غرب کشور در دست اجراست و وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران نیز اولویت ویژه ای برای آن قرار داده اند. هدف نخست این طرح افزایش ۳۴۱ هزار بشکه ای تولید نفت است که با توسعه ۲۸ مخزن با استفاده از توان پیمانکاران داخلی و نظارت مستمر کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب محقق می شود. حمایت از ساخت داخل با الزام پیمانکاران به استفاده از تجهیزات داخلی و توسعه عمران و آبادانی مناطق پیرامونی با اختصاص ۴ درصد از اعتبار طرح به مسئولیت های اجتماعی از دیگر اهداف این طرح است.

این طرح به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری، به عنوان بزرگ‌ترین طرح توسعه میادین در مناطق نفت‌خیز جنوب بعد از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و مشتمل بر ۲۷ بسته قراردادی با برآورد سرمایه گذاری بالغ بر ۴.۳ مییلیارد دلار است که با اتکا به توانمندی شرکت‌های داخلی در دست اجرا می باشد.

اجرای این طرح ملی موجب ارتقاء و توانمندسازی شرکت‌های پیمانکاری داخلی، ایجاد اشتغال به ویژه در مناطقی که این پروژه‌ها اجرا می شوند، تقویت ساخت داخل و انجام مسئولیت‌های اجتماعی و عمران و آبادانی محیط پیرامونی پروژه ها خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش