امام جمعه بافق: نیکوکاران زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنند


امام جمعه بافق: نیکوکاران زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنند

یزد - ایرنا - امام جمعه شهر بافق با تاکید بر لزوم مشارکت مردم و نیکوکاران در ایجاد اشتغال برای محرومان، گفت: این کار آنها نتایج و بازخوردهای مطلوبی در میان مددجویان و نیازمندان جامعه دارد، هرچند مسوولان مراکز نیکوکاری شهرستان در این زمینه فعال هستند.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام رضا سعادت‌فر روز دوشنبه در دیدار با اعضا هیات مدیره مجمع خیران و نیکوکاران شهرستان ، سعه صدر را مهمترین عامل در حفظ و رضایت از مراکز و موسسه های خیریه عنوان کرد و یادآور شد: کارهای خوبی که مسوولان این مراکز باید انجام دهند، ارتقای فرهنگ کار در بین جامعه هدف ، ارایه مشاوره شغلی و پیشنهاد اجرای طرح‌های زود بازده به مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی و اقشار مستضعف است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق با بیان اهمیت نقش کارآفرینان در توسعه اقتصادی ،ایجاد فرصت های شغلی از سوی خیران را در پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی ،کاهش بیکاری و تقویت استحکام خانواده موثر دانست.

سعادت فر که دواردهم دیماه ۹۹ به سمت امام جمعه بافق منصوب شد ، رسیدگی به امور مستضعفان و تزکیه مال ثروتمندان را ۲ امر مهم برای مراکز خیریه و نیکوکاری برشمرد و بیان کرد: در باور فرهنگ دینی ما در مقابل مستضعف، مستکبر قرار می‌گیرد کمک به نیازمندان و تلاش برای فراهم کردن شغل برای آنها از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر پیشگیری از تعطیلی طرح‌های اشتغالزای غیردولتی ، افزود: مسوولان نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد و مراکز خیریه، نظارت و کنترل مستمر بر طرح‌ها را داشته باشند تا تعطیل یا ورشکسته نشود.

امام جمعه بافق: نیکوکاران زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنند

رییس شورای فرهنگ عمومی بافق در ادامه ایجاد شغل ،همراه با حفظ عزت محرومان جامعه را از وظایف مهم خیران دانست و تصریح کرد: این اقدام با استفاده از ظرفیت نیکوکاران و کارآفرینان انجام تا نیازمندان از ثمره تلاش آنها بهره‌مند شوند.

همچنین در این دیدار مدیرعامل مجمع خیرین بافق گفت: این نهاد، نخستین تشکل خیری در استان یزد است که ۱۸ موسسه و مراکز خیّری در شهرستان را پوشش می‌دهد.

حسن امیرزاده، فعالیت این مجمع را در ۲ محور خیریه و فرهنگی عنوان کرد و افزود: این مجمع در زمینه‌های مختلف مانند فرهنگی، معیشت، ازدواج، درمان، آموزش، آزادسازی زندانیان، اشتغال و پرداخت وام قرض الحسنه فعالیت دارد.

وی خواستار همراهی و همبستگی مسوولان شهرستان در ایجاد اشتغال مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی از سوی مراکز خیریه شد.

امسال برای ۱۶۵ مددجوی زیرپوشش نهادهای حمایتی با پرداخت وام و مشارکت خیران شغل فراهم شد.

هم اکنون یک هزار معلول زیرپوشش بهزیستی و هزار و ۳۳۶ نفر هم شامل ۹۰۰ خانواده ( تک خدمتی و چند خدمتی) از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بافق استفاده می‌کنند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا