80 میلیارد تومان برای 2 طرح کشاورزی ملایر اختصاص یافت


80 میلیارد تومان برای 2 طرح کشاورزی ملایر اختصاص یافت

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: 80 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرحهای کشاورزی شامل شهرک‌های گلخانه‌ای و طرح فراز در این شهرستان اختصاص یافته است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار در نشست روز گذشته /یکشنبه/ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر، رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با «روح‌الله خدارحمی» مدیرعامل بانک کشاورزی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این نشست پیرو مصوبات سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به ملایر برگزار شد که ۴۰ میلیارد تومان برای شهرک‌های گلخانه‌ای ملایر از محل تبصره ۱۸ اختصاص یافت.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: افزون بر این برای اجرای طرح‌های «طرح فَراز» یا داربستی کردن باغ‌های انگور نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان مصوب شد که در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به مشکلات باغداران در فروش محصول کشمش ادامه داد: در این راستا خط اعتباری و رقم ویژه‌ای به منظور ارایه تسهیلات بانکی مشوق صادراتی برای خرید کشمش از کشاورزان به قیمت مصوب ۲۰ هزار تومان ایجاد شد.

حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: در این نشست مدیرعامل بانک کشاورزی برای اعطای کمک مالی به اجرای پروژه‌های صنایع غذایی همچون ناحیه صنعتی سامن در صورت وجود سرمایه‌گذار قول مساعد داد.

وی همچنین به دیدار با معاونان وزارت جهاد کشاورزی و اتخاذ تصمیم‌های راه‌گشا در این حوزه اشاره کرد و گفت: در این نشست یک‌هزار تُن کود شیمیایی خارج از سهمیه برای سال آینده به باغ‌های استان همدان اختصاص یافت.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: برای تامین پودر کربنات پتاسیم نیز مصوب شد معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی راهکاری را در این زمینه طراحی کند تا کشاورزان سال آینده با مشکل مواجه نشوند.

حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: برای نخستین بار اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همراه با ۹ تن از معاونان وزرا به این شهرستان سفر کردند که دستاورد این سفر اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات به بخش کشاورزی بود.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز مصوبات این ۲ نشست را در حوزه کشاورزی و رفع مشکلات این حوزه اثرگذار دانست و افزود: در حال حاضر ۲ شهرک گلخانه‌ای ۶۸ و ۵۲ هکتاری در این شهرستان در دست اجرا است که تحولی عظیم در حوزه کشت گلخانه‌ای این شهرستان و استان ایجاد خواهد کرد.

قدرت الله ولدی بیان کرد: در یک سال ۱۲۰ هکتار زمین برای اجرای کشت گلخانه‌ای در این شهرستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود که دولت زمینه آن را مهیا کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فراز نیز برای ما در اولویت است اظهار داشت: با اختصاص تسهیلات به متقاضیان روند اجرای این طرح آسان‌سازی شده است و باید به هدف‌گذاری تعیین شده در سند توسعه راهبردی شهرستان در این حوزه دست پیدا کنیم.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و معاونان وزیر جهاد کشاورزی ۲۷ شهریور امسال در سفر به ملایر، از ظرفیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان همچون باغداری، تاکستان‌های انگور، کارخانه فرآوری کشمش، سد کلان و طرح‌های آبخیزداری بازدید کردند که مصوبات خوبی را در این حوزه به همراه داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟