مشکلات تازه برای مناطق آزاد و ویژه با تغییرات بودجه‌ای در مجلس


مشکلات تازه برای مناطق آزاد و ویژه با تغییرات بودجه‌ای در مجلس

قم – ایرنا – مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم می‌گوید: درصورت تصویب و اجرایی شدن تغییرات بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این مناطق دچار مشکلات جدیدی می‌شوند.

سید مهدی علیزاده طباطبایی در یادداشتی که روز دوشنبه به صورت اختصاصی در اختیار ایرنا قرار داد، در خصوص ایجاد مشکلات جدید در صورت تصویب و اجرایی شدن تغییرات بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و لغو معافیت مناطق از مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: ناسازگاری زمانی، وقتی اتفاق می‌افتد که در یک‌زمان، قانونی تصویب می‌شود و تسهیلاتی را برای موضوعی منظور می‌کنند، ولی به هر دلیل در زمان دیگری آن قانون لغو می‌شود.

وی ادامه داد: در قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به میزانی که برای طرح توجیهی تولیدکنندگان ایجاد ارزش‌افزوده تصویب شود، معافیت از پرداخت تعرفه گمرکی لحاظ شده است و فعالیت در داخل مناطق و هرگونه دادوستدی در مناطق، بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و بین مناطق و خارج از کشور برابر قانون، مشمول مالیات بر ارزش‌افزوده نیست، اگر این معافیت‌ها لغو شود در حقیقت وعده‌ای که کشور به تولیدکنندگان داخلی و خارجی داده است لغو شده و بعضاً با این کار توجیه اقتصادی طرح، زیر سوال می‌رود و از این طریق سرمایه اجتماعی جامعه که اعتماد سرمایه گذاران به نظام است از بین می‌رود و موجبات فرار سرمایه و عدم جذب سرمایه‌های جدید را فراهم خواهد ساخت.

وی افزود: هدف از ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و حرکت به سمت فعالیت‌های تولیدی است. عرصه تولید عرصه آسانی نیست. زمانی کشور درگیر جنگ فیزیکی بوده است و امروز هم به تعبیر مقام معظم رهبری کشور همچنان درگیر جنگ است اما جنگ اقتصادی و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، رزمندگان خط مقدم این جبهه هستند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در پایان یادداشت خود تصریح کرد: وظیفه ما حمایت و تسهیل امور سرمایه‌گذاری در چارچوب قوانین کشور است و ثبات قوانین از جمله مهم‌ترین عوامل جذب و حفظ فعالان اقتصادی داخلی و بخصوص سرمایه‌گذاران خارجی است. اگر این‌گونه عمل کنیم فعالان اقتصادی درمی‌یابند که ما نه‌تنها در مقابل آن‌ها نیستیم بلکه در کنارشان هستیم. /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟