یکهزار میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی در مازندران آماده افتتاح شد


یکهزار میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی در مازندران آماده افتتاح شد

ساری-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که یکهزار میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی در این استان برای افتتاح در دهه فجر آماده شده است.

حسینعلی قوانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در مجموع 12 طرح صنعتی و معدن همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در هفت شهرستان ساری ، آمل ، بابل ، محمودآباد ، تنکابن ، جویبار و چالوس به بهره برداری می رسد.
وی گفت که با بهره برداری از این واحدهای صنعتی و معدنی برای حدود 600 نفر از بیکاران مازندران ایجاد اشتغال خواهد شد.
رییس سازمان صنعت مازندران مهم ترین طرح های صنعتی آماده افتتاح در دهه فجر سال جاری را شامل پایانه صادراتی مرکبات روماک گستر با اعتباری افزون بر چهار هزار میلیارد ریال در جویبار و کارخانه تولید لوله پروفیل با یک هزار و 800 میلیارد ریال در تنکابن اعلام کرد.
وی گفت که حدود 70 درصد از اعتبار این طرح های صنعتی و معدنی از محل آورده سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین شده است.
بر اساس آمار طی هفت سال گذشته افزون بر یکهزار و 575 واحد تولیدی و صنعتی در مازندران با اعتباری افزون بر 79 هزار و 518 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. این میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت و معدن این خطه شمال کشور در مقایسه با دوره هشت ساله پیش از آن حدود 140 درصد رشد نشان می دهد.
طبق این آمار در این مدت برای 31 هزار نفر از بیکاران استان در حوزه صنعتی و معدنی ایجاد اشتغال شد.
کارخانه سیمان کیاسر ، کارخانه البرز ایرانیان ، مجتمع کاغذ تحریر، خطوط جدید فراورده های لبنی و گوشتی کاله ، فولاد بهمن، زغال سنگ مرکزی و مجتمع ام دی اف از مهم ترین واحدهای صنعتی مازندران هستند دکه در دوره فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسید و رشد 2 درصدی میزان اشتغال صنعتی را در این خطه شمال کشور به دنبال داشت .
هم اکنون حدود 20 درصد از اشتغال استان مازندران در حوزه صنعتی و معدنی است که نسبت به دولت گذشته اشتغال در این حوزه دو درصد افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا