13 هزار دانش آموز زنجانی در 120 مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کنند


13 هزار دانش آموز زنجانی در 120 مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کنند

زنجان - ایرنا - رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بیش از 13 هزار دانش آموز در 120 مدرسه غیردولتی این استان درسال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.

علی بیات روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ضرورت مشارکت همگانی در آموزش و پرورش افزود: یکی از سیاست های آموزش و پرورش استفاده از مشارکت مردم در اداره مطلوب این نهاد بوده و در این راستا تلاش می شود تا از تمامی ظرفیت های موجود برای جلب مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت استفاده شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس سرمایه‌گذاری نهادهای دولتی، انقلابی و بخش‌های خصوصی در راه اندازی مدارس غیردولتی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

بیات، با اشاره به ضرورت نظارت بر عملکرد مدارس و مراکز غیردولتی گفت: نظارت بر فعالیت مدارس و مراکز غیردولتی از اصلی‌ترین برنامه‌ها و وظایف آموزش و پرورش است که با هدف نظارت بر اجرای دقیق قوانین، مقررات و در راستای تقویت و حمایت از مدارس فعال و قانونمدار انجام می‌شود.

وی بر اجرای دقیق قوانین و مقررات در مدارس و مراکز غیردولتی تاکید و اظهار داشت: همه موظف به اجرای دقیق قوانین و مقررات هستیم و بطور قطع با اجرای مطلوب قوانین شاهد ارتقای رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده توسط این مدارس خواهیم بود.

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی با اشاره به ضرورت اخذ تاییدیه معتبر نوسازی و رعایت ظرفیت اعلامی نوسازی ادامه داد: مطابق ماده ۹ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی، تامین فضا و امکانات مورد نیاز مدرسه طبق ضوابط آموزش و پرورش از مهمترین وظایف موسسان این مدارس و مراکز است و انتظار می رود موسسان مدارس اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

بیات با اشاره به ضرورت اخذ تاییدیه گزینش تمامی پرسنل شاغل در مدارس و مراکز غیردولتی توسط موسسان مدارس و مراکز مذکور افزود: انتظار می رود در بازه زمانی ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد نیروهای مورد نیاز مدارس و مراکز جهت اخذ تاییدیه گزینش به ادارات آموزش و پرورش معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت کارشناسان مناطق بر چگونگی روند سامانه مشارکت ها ضروری است تا با درج اطلاعات دقیق توسط موسسان تعیین شده، شهریه مدارس در سال تحصیلی آینده به موقع به وقوع بپیوندد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام