شست و شوی 170 مخزن آب کرمانشاه آخر بهمن به اتمام می‌رسد


شست و شوی 170 مخزن آب کرمانشاه آخر بهمن به اتمام می‌رسد

کرمانشاه- ایرنا- مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمانشاه با اشاره به شست و شوی مخازن آب این شهرستان از اول دی ماه امسال، گفت: 170 مخزن آب شهری و روستایی این شهرستان تا پایان بهمن به اتمام می‌رسد.

«مهدی رشیدپور» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در شهر کرمانشاه ۲۳ باب مخزن به ظرفیت ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و در سطح روستاها هم ۱۱۶ باب مخزن به حجم ۲۴ هزار مترمکعب وجود دارد، افزود: در طول سال ۲ بار این مخازن توسط اکیپ‌های آب و فاضلاب تمیزکاری و گندزدایی می‌شود.

وی در مورد شیوه شست و شوی مخازن نیز با بیان اینکه هر مخزن ۲ بار در طول سال شست و شو می‌شود؛ گفت: ابتدا مخازن با آب لایروبی و تمیزکاری و بعد با مواد گندزدا ضدعفونی می‌شود و سپس یکبار دیگر با آب کامل می‌شورییم و پس از بررسی و انجام آزمایشات لازم اگر مشکلی نداشته باشد شروع به آبگیری مجدد می‌کنیم.

او در ارتباط با افت فشار یا قطع آب همزمان با شست و شوی مخازن نیز اظهار داشت: تلاش ما این است که در این اقدامات آب قطع و یا دچار افت فشار نشود اما در برخی از مخازن که حجم ذخیره آب پایین می‌آید معمولا در مناطق بالا دست تحت پوشش مخزن با افت فشار یا قطعی آب روبرو می شود اما چون این اقدام در راستای ارتقای تامین سلامتی و بالا رفتن پارمترهای بهداشتی آب انجام می‌شود و به نفع مردم است از این رو از مشترکان انتظار همکاری بیشتری داریم.

وی یادآوری کرد که تلاش ما این است در حین شست و شو قطعی آب نداشته باشیم مگر اینکه به دلایلی شست و شو به درازا بیانجامد.

به گفته او، مخازن آب را هر ساله حداقل ۲ بار می شوییم و از این رو مخازن تمیز است و مشکل خاصی ندارد اما نیاز است که هر سال باید انجام دهیم.

مدیر آب و فاضلاب کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سه اکیپ آب و فاضلاب در این شهرستان شست و شوی مخازن را برعهده دارند، گفت: ۲ اکیپ روزانه براساس برنامه زمان بندی در شهر و یک اکیپ در روستاها کار شست و شو را بر عهده دارند.

رشیدپور با اشاره به اینکه حجم مخازن روستاها نسبت به شهر کمتر اما تعداد آنها بیشتر است، افزود: تاکنون نصف مخازن را شسته‌ایم و برنامه‌ریزی کردیم تا پایان بهمن کامل انجام شود.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟