کاشفان 324 کیلوگرم هروئین در گمرک آستارا تجلیل شدند


کاشفان 324 کیلوگرم هروئین در گمرک آستارا تجلیل شدند

آستارا - ایرنا - مسئولان استانی و محلی از کارکنان اداره کل گمرک آستارا و سایر عوامل دخیل در کشف و ضبط 324 کیلوگرم هروئین در مرز زمینی این شهرستان به مناسبت روز جهانی گمرک با اهدای لوح‌های تقدیر و هدایا تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آئین که روز دوشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا برگزار شد، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: گمرکات آستارا در مرزهای زمینی، دریایی و ریلی در ایام اوج شیوع کرونا و تحریم ها، فعالیت خوبی داشت و کشف ۳۲۴ کیلوگرم هروئین به عنوان بزرگترین محموله مواد مخدر در ماه های گذشته کار بزرگ و ارزشمندی بود.

اسماعیل حیدری آزاد ادامه داد: ایران با تقدیم سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز از بزرگترین مبارزه کنندگان با مواد مخدر در جهان است اما اگر این محموله هروئین از مرز آستارا رد و آنسوی مرز کشف می شد، کشور ما در مظان اتهام انتقال مواد مخدر قرار می گرفت.

وی افزود: یک دستگاه ایکس ری (کاوشگر دیجیتال کالا) در گمرک آستارا فعال است و به زودی دو دستگاه جدید را نیز در این مرز نصب خواهیم کرد تا احتمال انتقال مواد مخدر در این مرز به صفر برسد و در این راستا تقویت تجهیزات نظارتی گمرک بندر انزلی نیز در دستور کار است.

وی بیان کرد: گیلان از نظر کشف مواد مخدر سومین استان کشور است و این رتبه با همکاری همه دستگاه ها بخصوص نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی حاصل شده چنانکه در نیم سال نخست امسال از نظر رتبه کشف مواد مخدر شهرستان های رشت، رودبار، آستانه اشرفیه و انزلی به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را احراز کردند.

حیدری آزاد گفت: در کنار تلاش برای تامین امنیت اقتصادی و تجاری در گیلان، باید در جهت ناامن کردن فضا و شرایط برای قاچاقچیان مواد مخدر تلاش کنیم و پیشگیری از اعتیاد به گفتمان مسلط در جامعه تبدیل شود و مسئولان در این راستا به برگزاری جلسات اکتفا نکنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار کرد: همسایگی با افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان برای کشور ما بسیار پر هزینه است و به تازگی تولید مواد مخدر و آزمایشگاه های مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه در آن کشور افزایش یافته و این امر رسالت دستگاه های امنیتی، نظامی و انتظامی را سنگین تر می کند.

حیدری آزاد افزود: تجارت مواد مخدر چهارمین تجارت پرسود دنیاست و مافیای این مواد در سطح جهان زیرکانه عمل می کند از اینرو هیچ قشر و فردی از جامعه خود را از خطر اعتیاد نباید ایمن بداند بلکه با عزمی عمومی باید برای پیشگیری از اعتیاد کوشش کنیم.

در پایان این آئین با اهدای الواح قدردانی و هدایا از کارکنان فعال و عوامل انتظامی و نظامی دخیل در کشف و ضبط محموله بزرگ هروئین در مرز زمینی آستارا تجلیل به عمل آمد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و با داشتن سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم واردات و صادرات ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا