یخبندان شبانه در زاهدان تا چهار روز آینده ادامه خواهد داشت


یخبندان شبانه در زاهدان تا چهار روز آینده ادامه خواهد داشت

زاهدان- ایرنا- معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز/دوشنبه/ برای چهلمین روز در2 ماه اخیر یخبندان شبانه در زاهدان روی داد که انتظار می‌رود حداقل تا چهار روز آینده این شرایط ادامه داشته باشد.

محمود دیانتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در چهار روز آینده علاوه بر زاهدان مناطق نیمه شمالی سیستان و بلوچستان به ویژه خاش، شهرستان‌های سه‌گانه سراوان، پنج شهرستان شمال استان و میرجاوه نیز با یخبندان شبانه یا سرمای هوا مواجه خواهند شد.
وی با بیان اینکه سایر مناطق سیستان و بلوچستان نیز درگیر سرمای هوا خواهند بود، که برای برخی محصولات کشاورزی مخاطره‌آمیز است، افزود: توصیه می‌شود برای کاهش اثرات مخرب سرما به بخش‌های مختلف کشاورزی، از کودهای مناسب برای کاهش تنش سرمایی استفاده و محصولات برداشت‌شده به مکان‌های مسقف منتقل شود.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برای سالن‌های پرورش قارچ و گلخانه‌ها توصیه می‌شود سوخت مورد نیاز برای وسایل گرمایشی تهیه و دما و رطوبت محیطی نیز متناسب به نوع محصول تنظیم شود.
وی با تاکید براینکه برای مرغداری‌ها و دامداری‌ها نیز علاوه بر ذخیره سوخت و تنظیم دما، توصیه می‌شود با توجه به یخ‌زدگی آب، آب آشامیدنی مورد نیاز روزانه دام تامین شود افزود: خوراک پرانرژی در شرایط سرمای هوا برای دام‌ها تا زمان پایان این شرایط تامین شود.
دیانتی با بیان اینکه با توجه به یخ‌زدگی استخرهای پرورش ماهی، توصیه می‌شود یخ های استخر برای هوادهی به ماهی‌ها در طول روز شکسته شود گفت: صعود به ارتفاعات به ویژه کوه تفتان در هفته پیش‌رو به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !