23 هزار سفیر سلامت در سیستان و بلوچستان به کارگیری شدند


23 هزار سفیر سلامت در سیستان و بلوچستان به کارگیری شدند

زاهدان-ایرنا- جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 23 هزار سفیر سلامت و 744 تیم رصد و شناسایی از آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون در این استان به کار گرفته شدند.

فاطمه کمیلی روزدوشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۵۸۶ تیم مراقبتی شامل یک نفر پزشک، چهار پرستار و ۱۰ بهیار و ۴۵۱ تیم حمایتی شامل گروه‌های چهار یا پنج نفری و ۲۲۴ تیم نظارتی توزیع مواد غذایی و بهداشتی از ابتدای طرح تاکنون مشغول فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت زیرپوشش و به کارگیری شده در طرح شهید سلیمانی ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۵۵۵ هزار و ۱۰۰ خانوار است.

جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی یکهزار و۴۱۷ پایگاه‌های سلامت، ۲۲۴ پزشک، ۲۲۴ پرستار، ۲۸۹ بهورز و ۲۲۴۱ بسیجی داوطلب به‌کارگیری شدند.

وی افزود: از زمان شروع طرح شهید سلیمانی تاکنون ۱۲ هزار و۷۲۳ تست تشخیص ویروس کرونا انجام شده که یکهزار و ۲۸۶ تست مثبت و ۱۰ هزار و ۷۳۷ تست منفی شدند.
کمیلی با اشاره به نحوه خدمات ارائه شده در طرح شهید سلیمانی گفت: در این طرح ۴۶۹ نفر به اقامتگاه سلامت، ۵۵۸ نفر به قرنطینه خانگی و ۴۵ نفر به بیمارستان ارجاع داده شدند همچنین ۵۸۴ نفر خدمات بهداشتی و درمانی حمایتی و ۱۷۹۶ نفر خدمات معیشتی دریافت کردند.
وی تصریح کرد: ۲۲ هزار و ۵۶۳ نفر مجموع افراد پرخطر زیرپوشش طرح شهید سلیمانی شامل هفت هزار و ۲۶۰ نفر سالمند و ۱۵ هزار و ۳۰۳ نفر دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان از جمله مشکلات طرح شهید سلیمانی را نبود تجهیزات و امکانات لازم و تخصصی به منظور اجرای این طرح در زمینه‌های مختلف عنوان کرد.

وی اظهار داشت: از آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون ۱۱ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، ۱۰۵هزار عدد ماسک و ۸۳ هزار جفت دستکش احتکار شده کشف، سه محتکر شناسایی و یک محتکر بازداشت شد.

کمیلی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی ۵۹۴ پایگاه بسیج با ۲۷۵ هزار و ۱۸۳ نیروی بسیجی به کارگیری شدند گفت: ۵۰ هزار و ۵۷۸ گروه ۲۵۴ هزار و ۵۲۱ مترمربع از اماکن را رفع آلودگی کردند.
وی تصریح کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۷۸ کارگاه تولید ماسک افزون بر سه میلیون ماسک تولید کرده و ۱۷۸ هزار ۱۶۲ بسته‌ معیشتی نیز توزیع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط