ترکیب جمهوریت و اسلامیت از درخشش‌های ماندگار انقلاب است


ترکیب جمهوریت و اسلامیت از درخشش‌های ماندگار انقلاب است

خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ترکیب جمهوریت و اسلامیت به خیزش عمومی مردم در برابر رژیم ستم‌شاهی جهت داد و رویکرد حقیقی حرکت توده مردم را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر، ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در منظومه فکری امامین انقلاب پرداخت.

وی با اشاره به عظمت و عمق منظومه فکری انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حضرت امام خامنه‌ای در بیانی مهم درباره عظمت و عمق منظومه فکری انقلاب اسلامی می‌فرمایند: اهمیت این انقلاب و علّت اینکه این انقلاب زلزله در دنیا ایجاد کرد این نبود که یک حکومتی را سرنگون کرد؛ علّت این بود که یک منظومه فکری نو را به دنیا عرضه کرد و امروز هم همچنان در اکناف عالم، این منظومه فکری در حال پیشرفت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به رسالت نخبگان جامعه برای تبیین این گفتمان و بسط منظومه فکری انقلاب اسلامی، اضافه کرد: در این راستا اتخاذ شیوه‌های صحیح برای تبیین معارف انقلاب اسلامی به‌عنوان حقایقی ریشه‌دار در مبانی اسلام ناب اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: در این زمینه لازم است شیوه‌هایی را برگزید که بتوان در سریع‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین راهکار، این حقایق را در سطوح مختلف جامعه بسط و نشر داد.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه یکی از این راهکارها، شیوه ترویج کلیدواژه‌های گفتمان انقلاب است، تصریح کرد: رهبران حکیم انقلاب اسلامی در دوره حیات طیبه انقلاب با خلق و وضع کلمات و مفاهیم، نظریه مبنای خود را برای حراست، صیانت و پیشرفت انقلاب اسلامی عرضه داشته و می‌دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: در طول این چهار دهه این کلمات و مفاهیم در مکتب انقلاب اسلامی و منظومه فکری انقلابیون به شکل کلیدواژگانی گفتمانی نظام یافته است؛ کلیدواژگانی که هرکدام بخشی از معارف بلند انقلاب را به‌خوبی در درون خود متبلور ساخته‌اند و می‌توانند محور انتقال و آموزش معارف انقلاب قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به کلید واژگان سیاسی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی دو عنوانی بود که به خیزش عمومی مردم در برابر رژیم ستم‌شاهی پهلوی داده شد و جهت و رویکرد حقیقی حرکت توده مردم مشخص می‌کرد و در ادامه آن مردم نوع رژیم حاکم بر سرنوشتشان را جمهوری اسلامی انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم در این زمینه می‌فرمایند: ترکیب جمهوریت و اسلامیت و ابزارهای تشکیل و پیشرفت آن جز با هدایت الهی و قلب نورانی و اندیشه بزرگ امام خمینی (ره) به دست نیامد و این نخستین درخشش انقلاب بود./9314/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه