رفع مشکلات زیمنس در سطح ملی دنبال شود


رفع مشکلات  زیمنس  در سطح ملی دنبال شود

مشاور و بازرس ویژه وزارت تعاون از کارخانجات مخابراتی ایران زیمنس در شیراز بازدید کرد و بر ضرورت بررسی مشکلات بانکی این واحد تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و حتی در صورت نتیجه ندادن طرح در جلسه اقتصادی سران 3 قوه تاکید کرد.

کریم یاوری، خدمت به عرصه تولید و بنگاه‌های اقتصادی را در شرایط کنونی بسیار با اهمیت دانست و گفت: رفع مشکلاتی که اکنون زیمنس با آن مواجه است از چند طریق ممکن خواهد بود.

وی افزود: طرح موانع کنونی پیش روی این واحد تولیدی باسابقه که اغلب در حوزه بانکی است در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور باید با جدیت دنبال شود.

مشاور و بازرس ویژه وزارت تعاون ادامه داد: در صورت به نتیجه نرسیدن موضوع و رفع نشدن مشکلات این کارخانه، این ظرفیت وجود دارد که با تصویب اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، مشکلات این واحد تولیدی در جلسه اقتصادی سران قوا مطرح و برای رفع آن چاره اندیشی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تعاون فارس، یاوری همچنین گفت: ظرفیت اشتغالزایی زیمنس بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است و این واحد تولیدی قادر است برای بیش از ۴ هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کند در صورتی که اکنون به دلیل موانع و مشکلات پیش روی این واحد با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت و اشتغال حدود ۴۰۰ نفر مشغول به فعالیت است.

رفع مشکلات تولید مهمترین ضرورت کنونی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس نیز گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی مهمترین نیاز اقتصادی کنونی کشور و استان است.

سهراب مختاری افزود: زیمنس ظرفیت ممتازی نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور و منطقه است و این درخواست اکنون وجود دارد که رفع این موانع با جدیت در پایتخت دنبال شود.

او ادامه داد: این واحد تولیدی ظرفیت ممتازی برای کشور است و این امکان وجود دارد که در صورت عدم رفع موانع این واحد تولیدی در ستاد رفع موانع تولید کشور موضوع در جلسه اقتصادی سران ۳ قوه مطرح و برای آن چاره اندیشی شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه زیمنس ظرفیت ایجاد ۴ تا ۵ هزار شغل را دارد، گفت: کمک به راه اندازی خط تولید و توسعه این واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی نیز می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار بیانجامد.

مختاری با اشاره به برخی مطالبات کارگران زیمنس که از گذشته وجود داشته، تاکید کرد: به مشکلات کارگران این واحد تولیدی و سایر کارخانجات باید با نگاه انسان دوستانه و اجتماعی نگریست و پیاده سازی این نوع نگاه موضوع مهمی است که باید در فرهنگ کار بیشتر به آن توجه شود.

بازگشت ۳۰ کارخانه به چرخه تولید در فارس

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات سپاه فجر فارس نیز کارخانجات و واحدهای تولیدی را آبروی این استان دانست و گفت: تمام تلاش مجموعه سپاه استان و بسیج کارگری برای رفع مشکلات واحدهای تولید بکار گرفته خواهد شد.

سرگرد پاسدار محمدجواد مختاری گفت: رفع مشکلات حوزه کارگری و کارفرمایی با جدیت در دستورکار قرار دارد تا موانع پیش روی تولید رفع شود.

او ادامه داد: اغلب مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه بانکی است و لازم است درسطح ملی در این باره چاره اندیشی شود.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات سپاه فجر فارس بیان کرد: ۵۱ کارخانه در سطح این استان به دلیل مشکلات بانکی به تملک بانک درآمده بود که با انجام اقدامات لازم بین دستگاه های اجرایی و مدیریت این موضوع اکنون بخش زیادی از این واحدها رفع مشکل شده و به چرخه تولید بازگشتند و این تعداد به ۲۱ مورد کاهش یافت که ضرورت دارد موانع این تعداد کارخانه نیز مرتفع شود.

مشکلات بانکی، گلوگاه مجموعه‌ای با نیم قرن سابقه

رئیس هیئت مدیره زیمنس نیز گفت: این کارخانه بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد و اکنون ۴۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

جمشید آقائی با بیان اینکه این مجموعه واحدی بورسی است که بیشتر سهام آن در اختیار عموم قرار دارد، افزود: محصولات مورد نیاز صنعت مخابرات و الکترونیک کشور در این واحد تولید می‌شود.

او ادامه داد: طرح توسعه این کارخانه ترسیم و این امکان وجود دارد که خط تولید باطری و مودم نیز سریعا در این مجموعه ایجاد شود.

رئیس هیئت مدیره زیمنس مشکل اصلی این واحد تولیدی را در حوزه بانکی برشمرد و گفت: در این شرکت پتانسیل رفع این مشکلات وجود دارد اما نیاز است که در سطوح بالاتر نیز حمایت‌هایی از این مجموعه انجام شود.

آقائی با بیان اینکه ۳ فقره تسهیلات بانکی اکنون به گلوگاهی برای این کارخانه تبدیل شده است، گفت: تنها در یک مورد از این تسهیلات، بانک عامل رقمی معادل ۱۰۵ میلیارد تومان را اضافه بر مقررات سیستم بانکی محاسبه کرده است که این درخواست وجود دارد که این بانک ها فقط به عمل به دستورالعمل‌های بانک مرکزی ملزم شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته