18 روش علمی که یک مرد جذاب از دید زنان باشید!


جاذبه عاشقانه مسئله‌ای پیچیده است. خوشبختانه، علم پس از سال‌ها پژوهش، به بینش‌هایی رسیده است که با کمک آن‌ها، مردان می‌توانند خود را برای زنان جذاب‌تر کنند. مردانی... نوشته 18 روش علمی که یک مرد جذاب از دید زنان باشید! اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

جاذبه عاشقانه مسئله‌ای پیچیده است. خوشبختانه، علم پس از سال‌ها پژوهش، به بینش‌هایی رسیده است که با کمک آن‌ها، مردان می‌توانند خود را برای زنان جذاب‌تر کنند. مردانی که بزرگ‌تر از سن واقعی‌شان دیده می‌شوند، کمی ریش دارند، یا کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه انجام می‌دهند، عموما جذاب‌تر به نظر می‌رسند. هم‌چنین، ۶ مورد در استایل مردانه که از نظر خانم‌ها بیش‌ترین جذابیت را دارد نیز شاید بتوانند به کمک‌تان بیایند. در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۸ روش علمی که یک مرد جذاب از دید زنان باشید را بدانید.

18 روش علمی که یک مرد جذاب از دید زنان باشید!

جاذبه‌ی عاشقانه مسئله‌ای پیچیده‌ است که دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند به طور کامل آن را درک کنند. ولی آن‌ها از طریق پژوهش و آزمایش، به ایده‌هایی دست یافته‌اند که توضیح می‌دهند چه عواملی افراد را به یکدیگر جذب می‌کنند.

چه ازدواج کرده باشید، و چه هنوز مجرد باشید، همراه با یادگیری عوامل جذاب شدن‌تان، بهتر است از ۵ روش ایجاد احساس خاص بودن در شریک عشقی زندگی‌تان نیز آگاه شوید.

در این مقاله، برخی از منطقی‌ترین بینش‌های علمی را درباره‌ی خصوصیات و رفتارهای یک مرد جذاب از دید زنان برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم. در هیچ‌یک از موارد موجود در این فهرست خبری از لزوم جراحی‌های زیبایی یا ایجاد تغییرات اساسی در شخصیت‌تان نیست؛ ما درباره‌ی برخی ترفندهای کوچک نظیر انجام رفتارهای دوست‌داشتنی و استفاده از عطر و مواد خوشبوکننده‌تان صحبت می‌کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در ملاقات‌های عاشقانه‌تان جذاب‌تر و موفق‌تر باشید.

۱. به دنبال علامت‌های استاندارد طنازی در زنان باشید

به گفته‌ی متخصص انسان‌شناسی در دانشگاه راتگرز و نویسنده‌‌ای پرفروش به نام هلن فیشر، زنان در سراسر جهان علاقه‌ی خود از طریق مجموعه‌ای مشابه از حالات چهره بیان می‌کنند.

وی در مصاحبه‌ای با نشریه‌ی سایکولوژی تودی، این چنین گفته است:

“‌ابتدا، یک زن یا یک دختر به فرد تحسین‌کننده‌اش لبخند می‌زند و ابروهای‌اش را با حرکتی سریع و تند بالا می‌اندازد، و هم‌زمان چشم‌های‌اش را باز می‌کند تا بتواند به فرد مقابل خیره شود. سپس، پلک‌های‌اش را پایین می‌آورد، سرش را به سمت پایین و طرفین کج می‌کند، و نگاه‌اش را از طرف مقابل می‌دزدد. هم‌چنین، وی ممکن است مکررا صورت‌اش را با دست‌های‌اش بپوشاند، و هم‌زمان با این‌که پشت دست‌های‌اش پنهان می‌شود، با کمی عصبانیت می‌خندد.

این حالات طنازانه‌ی پی‌درپی آن‌چنان متمایزکننده هستند که مردم‌شناس اتریشی، ایرنوس ایبل ایبسفلت، به این باور رسیده بود که آن‌ها ترفند ذاتی و انسانی زنان برای اظهار عشق و نشان دادن علاقه‌ی جنسی هستند که در گذر قرن‌ها به تکامل رسیده‌اند.‌”‌

۲. به دنبال فردی متناسب با خودتان باشید

مردان – و زنان – جذب آدم‌هایی می‌شوند که به اندازه‌ی خودشان جذاب باشند.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، برکلی طی مطالعه‌ای در ۲۰۱۱، به بررسی رفتار ۶۰ مرد و ۶۰ زن از میان کاربران یک سایت دوست‌یابی آنلاین پرداختند (تمام این ۱۲۰ نفر فقط به جنس مخالف گرایش داشتند).

با این‌که اکثریت این کاربران تمایل داشتند به آدم‌های به شدت جذاب دسترس پیدا کنند، آن‌ها معمولا از افرادی پاسخ مثبت دریافت می‌کردند که تقریبا به اندازه‌ی خودشان جذاب بودند (میزان جذابیت آن‌ها توسط افرادی مستقل ارزیابی شد).

مارک سرجنت، روانشناس دانشگاه ناتینگهام ترنت، که در این مطالعه شرکت نداشت، طی مصاحبه‌ای به نشریه‌ی ایندیپندنت گفته بود، “اگر به دنبال فردی باشید که تقریبا به اندازه‌ی شما جذاب باشد، از بروز دو اتفاق جلوگیری می‌کنید. اگر فرد مقابل بسیار زیباتر و جذاب‌تر از شما باشد، همیشه نگران خواهید بود که وی دور از چشم شما با دیگران رابطه برقرار کند. اگر جذابیت فرد مقابل بسیار کم‌تر از شما باشد، همیشه از این مسئله ناراحت خواهید بود که می‌توانستید با فرد جذاب‌تری رابطه داشته باشید.‌”‌

۳. همیشه خودتان را در جایگاه بالا نشان بدهید

مطالعه‌ای در ۲۰۱۰ در دانشگاه ولز نشان داد، مردانی که با یک بنتلی کانتیننتال جی‌تی نقره‌ای عکس می‌گیرند در مقایسه با آن‌هایی که در کنار یک فورد فیستا اس‌‌تی قرمز از خود عکس می‌اندازند، جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

و مطالعه‌ای در ۲۰۱۴ در دانشگاه کاردیف متروپولیتان نیز نشان داد، مردانی که در یک آپارتمان لوکس از خود عکس می‌اندازند، در مقایسه با آن‌هایی که در این مطالعه در گروه کنترل قرار داشتند، جذاب‌تر تلقی شدند.

جالب است بدانید، ظاهرا جذابیت زنانی که در عکس‌های‌شان خود در جایگاه بالایی را نشان می‌دهند، از دیدگاه با سایر زنان تفاوت چندانی ندارد.

۴. کمی ریش بگذارید

طی مطالعه‌ای در دانشگاه نیو ساوت ولز در ۲۰۱۳، پژوهشگران از ۱۷۷ مرد و ۳۵۱ زن (که همگی فقط به جنس مخالف گرایش داشتند) خواستند به تصاویری از ۱۰ مرد در چهار حالت مختلف نگاه کنند: با صورت کاملا اصلاح شده، ته ریش، با کمی ریش، و با ریش بلند. شرکت‌کنندگان بر اساس خصوصیات مختلف، از جمله میزان جذابیت، به این ۱۰ مرد امتیاز دادند.

زنان معتقد بودند مردانی که دارای کمی ریش هستند، جذاب‌ترند.

به نوشته‌ی پژوهشگرانی به نام‌های بارنابی جی. دیکنسون و رابرت سی. بروکس، “‌موی صورت نه تنها باعث ایجاد ظاهری بالغ و مردانی می‌شود، بلکه هم‌چنین نشان‌دهنده‌ی سلطه و تهاجم است.‌”‌

آن‌ها معتقدند، “‌وجود مقدار متوسطی ریش روی صورت مردان، آن‌ها را بسیار جذاب‌تر می‌کند.‌”‌

۵. ماهیچه‌های‌تان را پرورش دهید (ولی نه خیلی زیاد)

طی مطالعه‌ای در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (یوسی‌ال‌ای)، ۲۸۶ زن به تصاویر مردانی بدون لباس نگاه کردند و از میان‌شان، مردانی را که احتمالا تمایل به ایجاد رابطه‌ی بلند مدت و کوتاه مدت با آن‌ها داشتند، نشان دادند.

نتایج این مطالعه نشان دادند، زنان معمولا تمایل دارند با مردانی که دارای ماهیچه‌های بزرگ هستند، رابطه‌ی کوتاه مدت برقرار کنند.

بنابراین، نشانه‌ی تکاملی که در این‌جا ممکن است به کار بیاید، چیست؟

پژوهشگران این مطالعه، به نام‌های دیوید ای. فردریک و مارتی جی. هسلتون، معتقدند، “ویژگی‌هایی نظیر بزرگ بودن ماهیچه‌ها علائمی ژنتیکی هستند که قدرت بقای فرزندان و موفقیت در تولید مثل را نشان می‌دهند.‌”‌

ولی فردریک و هسلتون به یافته‌ی مهم دیگری نیز دست پیدا کردند: مردانی که دارای ماهیچه‌های متناسب (نه خیلی بزرگ و نه خیلی کم) هستند، معمولا به عنوان گزینه‌ی بهتری برای روابط بلند مدت شناخته می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید توجه و نگاه یک زن را به خود جلب کنید، شاید بهتر باشد در پرورش اندام زیاده‌روی نکنید.

۶. مهربان باشید

یکی از قابل‌استنادترین یافته‌های روانشناسی اثر خطای هاله‌ای است؛ نوعی تعصب که باعث می‌شود به شکل ناخودآگاه یکی از جنبه‌های شخصیتی یک فرد را به عنوان نماینده‌ای از تمام ویژگی‌های شخصیتی وی در نظر بگیرید. به همین دلیل است که فکر می‌کنیم آدم‌ها زیبا در شغل‌های خود موفق هستند، حتی اگر لزوما این‌طور نباشد.

به گفته‌ی روانشناس و نویسنده‌ای به نام اسکات بری کافمن، خطای هاله‌ای از طرق دیگر نیز بر قضاوت‌های‌مان تاثیر می‌گذارد.

طی مطالعه‌ای در ۲۰۱۴ در کشور چین، از بیش از ۱۰۰ مرد جوان خواسته شد به عکس‌های صورت برخی زنان و مردان نگاه کنند، و از لحاظ میزان جذابیت به آن‌ها امتیاز بدهند. هر یک از این تصاویر دارای یک توضیح یک کلمه‌ای درباره‌ی خصوصیات مثبت یا منفی اخلاقی نظیر مهربانی یا صداقت، شرارت یا پستی بود.

نتایج این مطالعه نشان دادند، تصاویری که دارای خصوصیات اخلاقی مثبت بودند، از لحاظ جذابیت امتیازات بالاتری به دست آوردند.

به نوشته‌ی کافمن، “‌با این‌که زیبایی یکی از عناصر مهم در ارزیابی تناسب اندام آدم‌ها است، هیچ دلیلی وجود ندارد که ارزیابی تناسب اندام فقط بر ویژگی‌های فیزیکی افراد متمرکز شود.‌”‌ به این ترتیب، رفتار مهربانانه می‌تواند شما را جذاب‌تر نشان بدهد.

۷. چیزهای قرمز بپوشید

مطالعه‌ای چند فرهنگی در ۲۰۱۰ – با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای چین، انگلیس، آلمان، و ایالات متحده – نشان داد، زنان بیش از همه، جذب مردانی می‌شوند که چیزهای قرمز به تن کرده باشند.

طی یکی از آزمایش‌های این مطالعه، از ۵۵ دانشجوی دختر خواسته شد به تصویر رنگی از مردی در لباس قرمز و لباس سبز نگاه کنند، و میزان جذابیت‌ وی را با امتیاز نشان دهند.

دقیقا طبق پیش‌بینی‌ها، میزان جذابیت این مرد در لباس قرمز به اندازه‌ی قابل ملاحظه‌ای از میزان جذابیت‌اش در لباس سبز بیش‌تر بود. پژوهشگران همین مقایسه را میان رنگ قرمز و سایر رنگ‌ها نیز انجام دادند، و به نتایج مشابه‌ای دست یافتند.

در کمال تعجب، شرکت‌کنندگان این مطالعه عموما از این مسئله آگاه نبودند که رنگ لباس این مرد بر برداشت آن‌ها از جذابیت وی تاثیرگذار بوده است.

۸. طرف مقابل‌تان را بخندانید

مطالعات متعدد نشان داده‌اند، زنان معمولا جذب مردانی می‌شوند که بتوانند آن‌ها را بخندانند. جالب است بدانید، مردان عموما این‌طور نیستند و لزوما جذب زنانی نمی‌شوند که بتوانند آن‌ها را به خنده وادارند.

طی مطالعه‌ای در ۲۰۰۶ که نتایج آن در نشریه‌ی تکامل و رفتار انسان منتشر شدند، پژوهشگران از دانشجویان (به گرایش جنسی آن‌ها اشاره نشد) پرسیدند، توانایی طرف مقابل‌شان برای خنداندن آن‌ها، و توانایی خودشان برای خنداندن طرف مقابل چه‌قدر برای آن‌ها ارزشمند است؟

نتایج نشان دادند، زنان شوخ‌طبعی طرف مقابل خود و هم‌چنین توانایی خود را در خنداندن طرف مقابل ارزشمند می‌دانند؛ مردان فقط توانایی خودشان را در خنداندن طرف مقابل ارزشمند می‌دانند.

۹. از یک سگ نگهداری کنید و با آن قدم بزنید

طی مطالعه‌ای در ۲۰۱۴ در مرکز آکادمیک راپین در اسرائیل و دانشگاه میشیگان، از ۱۰۰ زن اسرائیلی خواسته شد توضیحات و داستان‌های مختصری را درباره‌ی برخی مردان مطالعه کنند.

برخی از این مردان با واژه‌ی “‌بی‌ادب‌”‌ توصیف شده بودند: آن‌ها طرف مقابل‌شان را فریب می‌دانند و با همه دعوا می‌کردند.‌ و سایر مردان نیز با صفت “‌پدر‌”‌ معرفی شده بودند: آن‌ها در مشاغل خود سخت تلاش می‌کردند تا بتوانند به خوبی از فرزندان‌شان مراقبت کنند.‌

هرگاه در این داستان به یک مرد بی‌ادب صاحب یک سگ اشاره می‌شد، زنان شرکت‌کننده در این مطالعه وی را در مقایسه با یک مرد بی‌ادب بدون سگ، برای ایجاد یک رابطه‌ی بلند مدت، مناسب‌تر می‌دانستند. حتی مردان بی‌ادب صاحب سگ در برخی موارد تا حدودی از پدران بدون سگ جذاب‌تر تلقی شدند.

پژوهشگران نتیجه گرفتند نگهداری از یک حیوان خانگی نشان می‌دهد شما می‌توانید از دیگران مراقبت کنید و شایسته‌ی قبول تعهدات بلند مدت هستید. هم‌چنین، این کار می‌تواند شما را فردی آرام، دوست‌داشتنی، و شاد نشان دهد.

۱۰. آهنگ‌های خوب بنوازید

پژوهشگران دانشگاه ساسکس، طی مطالعه‌ای در ۲۰۱۴، از حدود ۱۵۰۰ زن (که به طور میانگین ۲۸ ساله بودند) خواستند به قطعات موسیقی ساده و پیچیده‌ای گوش دهند و به آهنگسازان آن قطعات از لحاظ جذابیت امتیاز بدهند.

نتایج این مطالعه نشان دادند، زنان آهنگ‌های پیچیده را ترجیح می‌دهند، و آهنگسازانی را که موسیقی‌های پیچیده‌تری را می‌سازند یا می‌نوازند، به عنوان یک همراه و شریک بلند مدت برای خود انتخاب می‌کنند.

۱۱. تمرین ذهن‌آگاهی کنید

پژوهشگران استرالیایی در ۲۰۱۵ بر رفتار دانشجویان شرکت‌کننده در یک جلسه‌ی آشنایی گروهی به مطالعه پرداختند، و دریافتند مردانی که معمولا تمرین ذهن‌آگاهی می‌کردند، از طرف زنان امتیازات بالاتری از لحاظ جذابیت به دست آوردند.

پیش از آغاز این جلسه، از ۹۱ دانشجو خواسته شد پرسش‌نامه‌ای را درباره‌ی ذهن‌آگاهی پر کنند که در آن، شرکت‌کنندگان میزان موافقت‌شان را با جمله‌هایی نظیر موارد زیر بیان کردند:

الف. “‌من احساسات و هیجان‌های‌ام را بدون نیاز به نشان دادن واکنشی به آن‌ها درک می‌کنم.‌”‌
ب. “‌من متوجه‌ی تغییراتی در بدن‌ام می‌شوم؛ از جمله افزایش یا کاهش سرعت تنفس‌ام.‌”‌
پ. “‌من به خوبی می‌توانم جمله‌هایی را برای توصیف احساسات‌ام بیان کنم.‌”‌

دانشجویان شرکت‌کننده در این مطالعه، پس از هر تعامل با یک جنس مخالف، به صورت محرمانه نظرشان را درباره‌ی میزان “‌جذابیت جنسی‌”‌ آن‌ها و تمایل خود به ادامه‌ی رابطه با هر یک از آن‌ها بیان کردند.

نتایج نشان دادند، مردان عموما بیش‌تر جذب زنانی شدند که دارای جذابیت فیزیکی بودند. (پیش از نتیجه‌گیری پژوهشگران، افرادی مستقل و خارج از این مطالعه، میزان جذابیت شرکت‌کنندگان را با امتیازدهی به آن‌ها، تعیین کرده بودند). ولی زنان عموما بیش‌تر جذب مردانی شدند که تمرین ذهن‌آگاهی انجام می‌دادند.

۱۲. ورزش‌های مخاطره‌آمیز انجام دهید (البته با احتیاط)

پژوهشگران دانشگاه آلاسکا در انکوریج طی مطالعه‌ای در ۲۰۱۵ دریافتند، زنان مجذوب مردانی می‌شوند که به گفته‌ی این پژوهشگران، به دنبال “‌خطرات شکارچی- گردآورنده‌“‌ می‌روند.

طی این مطالعه، بیش از ۲۳۰ دانشجو پرسشنامه‌هایی را پر کردند که در آن‌ها، نظر شخصی‌شان را در خصوص میزان جذابیت افرادی که به انجام برخی رفتارهای مخاطره‌آمیز علاقه دارند و مقایسه‌ی این افراد با سایر آدم‌هایی که کم‌تر به چنین رفتارهایی علاقه‌مند هستند یا اصلا علاقه‌ای ندارند، بیان کردند.

‌خطرات شکارچی- گردآورنده‌ شامل انجام فعالیت‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری در کوهستان، غواصی در آب‌های عمیق، و اسکیت‌بازی در مکان‌های سخت و پرخطر بودند. خطرات “‌مدرن‌”‌ نیز شامل کارهایی نظیر تقلب در آزمون دانشگاهی، کار کردن با مواد شیمیایی در آزمایشگاه بدون دقت و بدون استرس، و به‌روز نکردن نرم‌افزار ضد ویروس در رایانه بودند.

رفتارهای کم خطر یا بی‌خطر نیز شامل دوچرخه‌سواری در پیاده‌رو، و کار کردن با مواد شیمیایی در کلاس آزمایشگاه شیمی با نهایت دقت بودند.

نتایج نشان دادند، زنان (به گفته‌ی خود آن‌ها) بیش‌تر جذب مردانی می‌شوند که به مخاطرات شکارچی- گردآورنده‌ علاقه‌مند هستند – این قبیل مخاطرات مشابه‌ی خطراتی هستند که انسان‌های اولیه با آن‌ها رو به رو بوده‌اند. به گفته‌ی این زنان، آن‌ها کم‌تر مجذوب مردانی می‌شوند که به خطرات مدرن علاقه دارند؛ این قبیل خطرات از دید زنان، ساده و احمقانه به نظر می‌رسند.

۱۳. مواد خوشبوکننده به خودتان بزنید

این حقیقت ساده را همه می‌دانند که اگر یک عطر جدید و خوشبو به خود بزنند، می‌توانند با اعتماد به نفس بیش‌تری رفتار کنند، و حتی شاید از دید سایر آدم‌ها جذاب‌تر به نظر برسند.

پژوهشگران طی یک مطالعه‌ی محدود در ۲۰۰۹ که نتایج آن در مجله بین‌المللی علوم آرایشی و بهداشتی منتشر شدند، به گروهی از دانشجویان پسر یک اسپری حاوی مواد ضدمیکروبی و روغن معطر دادند، و به گروه دیگر نیز اسپری غیرمعطری دادند که حاوی مواد ضدمیکروبی نبود. پس از گذشت چند روز، مردانی از اسپری خوشبوکننده استفاده کرده بودند، (به گفته‌ی خودشان) احساس اعتماد به نفس و جذابیت بیش‌تری کردند.

قسمت عجیب این آزمایش این‌جا بود که هنگامی که پژوهشگران ویدئوهای بی‌صدایی از این مردان را به گروهی از زنان نشان دادند، این زنان مردانی را که از مواد خوشبوکننده استفاده کرده بودند، جذاب‌تر دانستند – با این‌که حتی مشخصا نمی‌توانستند بوی آن‌ها را احساس کنند. این پژوهشگران دریافتند، مردانی که از اسپری خوشبوکننده استفاده می‌کنند، اعتماد به نفس بیش‌تری در رفتار خود نشان می‌دهند، و در نتیجه، جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

۱۴. سیر زیاد بخورید

استشمام بوی سیر در نفس و دهان آدم‌ها ممکن است حتی یک رابطه‌ی عاشقانه را به سرعت به هم بزند. ولی وقتی صحبت از بوی بدن به میان می‌آید، مجموعه‌ای از مطالعات توسط پژوهشگران دانشگاه کارل و موسسه‌ی ملی سلامت روان در جمهوری چک و دانشگاه استرلینگ در بریتانیا داستان متفاوتی را نقل می‌کنند.

طی یک مطالعه، ۸ مرد تکه‌ای نان را به همراه پنیر و ۱۲ گرم سیر تازه میل کردند؛‌ یک گروه ۸ نفری دیگر نیز نان و پنیر را بدون سیر خوردند. از این مردان خواسته شد به مدت ۱۲ ساعت، یک پد پنبه‌ای را زیر بغل‌شان قرار دهند و در طول این مدت از هیچ ماده‌ی خوشبوکننده‌ای نیز استفاده نکنند.

فردای آن روز، همه‌ی این مردان به آزمایشگاه برگشتند؛ پژوهشگران پدهای پنبه‌ای را از این مردان تحویل گرفتند و از ۴۰ زن خواستند آن‌ها را بو کنند و بر اساس مطلوبیت، جذابیت، مردانگی و قدرتمندی به آن‌ها امتیاز بدهند. نتایج نشان دادند، گروهی که سیر مصرف کرده بودند از نظر این زنان مطلوب‌تر و جذاب‌تر بودند؛ ولی میزان مردانگی و قدرتمندی آن‌ها از نظر این زنان کم‌تر بود.

۱۵. کارهای داوطلبانه و خیر انجام بدهید

پژوهشگران بریتانیایی طی مطالعه‌ای در ۲۰۱۳ دریافتند، مردانی که کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه انجام می‌دهند، از نظر زنان جذاب‌تر هستند.

پژوهشگران از حدود ۳۰ زن درخواست کردند به تصویر مردی نگاه کنند که در آن، توضیحات مختصری درباره‌ی سرگرمی‌های وی نوشته شده بود که گاهی اوقات شامل انجام‌ کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه می‌شدند. همین فرایند این بار برای مردان تکرار شد؛ پژوهشگران از ۳۰ مرد خواستند به تصویر یک زن نگاه کنند و توضیحات مختصری را نیز درباره‌ی فعالیت‌های وی مطالعه کنند. از این ۶۰ نفر خواسته شد به میزان جذابیت مرد یا زن داخل تصویر برای برقراری یک رابطه‌ی کوتاه یا یک بلند مدت با وی امتیاز بدهند.

شرکت‌کنندگان از هر دو جنسیت فرد داخل تصویری را که به انجام فعالیت‌های داوطلبانه علاقه‌ داشت، برای ایجاد یک رابطه‌ی طولانی مدت جذاب دانستند – ولی زنان بیش‌تر از مردان تحت تاثیر این مسئله قرار گرفتند.

۱۶. با آثار زخم‌های‌تان خودنمایی کنید

همان اثر زخم روی چانه‌تان که هنگام سقوط از روی دوچرخه‌ باقی مانده است، می‌تواند به افزایش جذابیت‌تان کمک کند.

پژوهشگران دانشگاه لیورپول و دانشگاه استرلینگ طی مطالعه‌ای در ۲۰۰۹ از ۲۴ دانشجوی دختر و ۲۴ دانشجوی پسر عکس‌هایی را تهیه کردند. آن‌ها به صورت دیجیتالی در نیمی از این عکس‌ها دست بردند و آثار زخمی را روی صورت آن‌ها قرار دادند – برای مثال، روی پیشانی برخی از آن‌ها یک خط می‌کشیدند تا شبیه اثر زخم ناشی از یک جراحت شود.

سپس، پژوهشگران از گروهی متشکل از ۲۰۰ دانشجوی دختر و پسر (که همگی به جنس مخالف گرایش داشتند) درخواست کردند از لحاظ جذابیت و تمایل به برقراری رابطه کوتاه یا بلند مدت با افراد داخل این عکس‌ها، به آن‌ها امتیاز بدهند.

نتایج نشان دادند، مردان دارای اثر زخم در مقایسه با سایر مردان، از نظر زنان برای برقراری یک رابطه‌ی کوتاه مدت جذاب‌تر هستند. از سویی دیگر، وجود اثر زخم روی صورت زنان تاثیری در نظر مردان درباره‌ی جذابیت آن‌ها نداشت.

۱۷. در عکس‌های‌تان از زبان بدن باز استفاده کنید

پژوهشگرانی از دانشگاه‌های یوسی‌ال‌ای، استنفورد، تگزاس در آستین، و نورث‌وسترن طی مطالعه‌ای در ۲۰۱۶ دریافتند آدم‌ها بیش‌تر مجذوب افرادی می‌شوند که از ‌”‌زبان بدن باز‌”‌ استفاده می‌کنند.

پژوهشگران طی یکی از آزمایش‌هایی که در این مطالعه انجام دادند، در یک اپلیکیشن دوست‌یابی پروفایل‌هایی برای ۳ مرد و ۳ زن ایجاد کردند.

به عنوان تصویر پروفایل این مردان و زنان، یک بار از عکس‌هایی استفاده شد که آن‌ها در این عکس‌ها با زبان بدن انقباضی قرار داشتند – مثلا دست به سینه ایستاده بودند یا شانه‌های خود را خم کرده بودند؛ و یک بار دیگر نیز از عکس‌های همان زنان و مردان با زبان بدن باز استفاده شد – مثلا دست‌های‌شان را مانند حرف V در هوا گرفته بودند یا دست‌های خود را برای گرفتن چیزی دراز کرده بودند.

نتایج نشان دادند، پروفایل‌هایی که دارای عکسی با زبان بدن باز بودند، به طور بالقوه بیش‌تر از پروفایل‌هایی که دارای عکسی با زبان بدن انقباضی بودند، باعث جذب دیگران برای برقراری ارتباط شدند. این تاثیرگذاری بر روی زنان بیش‌تر از مردان بود.

۱۸. مغرور و سرافراز به نظر برسید

مطالعه‌ای در ۲۰۱۱ در دانشگاه بریتیش کلمبیا از یک مسئله‌ی عجیب پرده‌برداری کرد: مردان و زنانی که به جنس مخالف گرایش دارند، حالات چهره‌ی هیجانی متفاوتی را در جفت بالقوه‌ی خود ترجیح می‌دهند.

پژوهشگران، طی یکی از آزمایش‌های مربوط به این مطالعه، از حدود ۹۰۰ فرد بزرگسال ساکن آمریکای شمالی درخواست کردند به طور آنلاین به تصاویر افرادی با جنس مخالف‌شان نگاه کنند.

این پژوهشگران به شکل خاص به مقایسه‌ی برداشت‌های این افراد از حالات چهره‌ی مغرور، شاد، خجالتی، و خنثی پرداختند. (پیش‌تر، افراد دیگری هیجان‌های مربوط به حالات چهره‌ی موجود در این تصاویر را شناسایی کرده بودند). از نظر زنانی که تصاویر مردان را ارزیابی می‌کردند، مغرور بودن به عنوان جذاب‌ترین حالت چهره شناخته شد، و شاد بودن نیز دارای کم‌ترین جذابیت بود.

نتیجه‌ی عجیب‌تر این بود که حالت چهره‌ی خجالتی از نظر هر دو جنس (زنان و مردان) نسبتا دارای جذابیت است.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیر رضا مصطفایی

منبع: .businessinsider

۱۸ روش علمی که یک مرد جذاب از دید زنان باشید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس