بیش از 18 هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی از گوشی هوشمند بی بهره‌اند


بیش از 18 هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی از گوشی هوشمند بی بهره‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح هر مدرسه یک تبلت برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در مدارس استان خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، در حال حاضر بیش از 18 هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان از گوشی و تبلت هوشمند بی بهره هستند.

محمدعلی واقعی، امروز دوشنبه ۶ بهمن در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دومین یادواره مکتب تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی در ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: در ایام دهه فجر بیش از یک هزار برنامه فرهنگی و هنری توسط دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس استان اجرا می‌شود که ۳۴ برنامه به صورت محوری و استانی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: نواختن زنگ انقلاب در ۲۷۰۰ مدرسه، اجرای ۴۲ سرود به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درمرکز استان، بازخوانی اتفاقات انقلاب، یادواره مادران آسمانی، مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی و هنری و قرآنی از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: برگزاری پویش‌های متنوع در فضای مجازی، برپایی مسابقات قرآنی در بخش‌های مختلف قرآن، عترت، نماز، احکام و نهج البلاغه، اجرای سرود های انقلابی، غبار روبی مزار شهدا و به آتش کشیدن پرچم‌های آمریکا و اسرائیل از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

واقعی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های دهه فجر به عنوان تداعی بخش شور و حال فضای به وجود آمده در روزهای نخستین انقلاب است، افزود: در دهه مبارک فجر ضمن گرامیداشت یاد و نام ۵ معلمی فداکار استان که تا آخرین لحظات زندگی خود دست از تعلیم و تربیت فرزندان این خطه برنداشتند، در همایشی از مجاهدت‌ها و تلاش‌های فرهنگیان در دوران کرونا تجلیل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از رونمایی ۵ کتاب با موضوع زندگی نامه شهدای دانش آموز استان و عناوین دو قدم از سنگر، چکاوک‌ها نمی‌میرند، هدیه سفید، پسر هوا دختر آدم و جِغِله‌های جنگ با همکاری ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خبر داد و افزود: همه دستاوردها و موفقیت‌های امروز ما مرهون خون پاک شهیدان والا مقامی است که در روزهای انقلاب سنگ فرش خیابان ها و پس از آن میادین دفاع از حریم و حرم را سرخ فام کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی