دعوت سرپرست ستاد فهمای مازندران از مددجویان امداد برای پیوستن به «ایران قوی»


دعوت سرپرست ستاد فهمای مازندران از مددجویان امداد برای پیوستن به «ایران قوی»

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه رویداد ملی «ایران قوی» متشکل از 40 عنوان برنامه انسجام‌یافته است، گفت: دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد می توانند با عضویت در سامانه بچه های مسجد از برنامه ها و جشنواره های مسجدی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» امروز(6بهمن) درنشست مشترک با حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران و «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به فعالیت هزار و ۱۷۶ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مازندران اشاره کرد و گفت: اعضای این کانون های در زیست بوم مجازی کانون های مساجد کشور در سامانه «بچه‌های مسجد» به نشانی bachehayemasjed.irثبت فعالیت می کنند و به صورت یک شبکه پویا درصدد احیای کارکردهای مساجد هستند.

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران بابیان اینکه همکاران ما در این ستاد و کانون‌های مساجد استان نیز همانند سایر هموطنان برای حفظ سلامت جامعه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جهت قطع زنجیره ابتلا به کرونا به‌صورت نیمه‌حضوری، مجازی و دورکاری در حال خدمت‌رسانی به جامعه هستند، افزود: برنامه‌های فرهنگی، دینی، قرآنی، هنری، آموزشی، کتابخانه‌ای و... کانون‌های مساجد استان تعطیل نشده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بدون تجمع مردمی در حال برگزاری است.

وی به توزیع گوشت گرم بین خانواده های نیازمند استان که عمدتا از مددجویان کمیته امداد مازندران هستند با همکاری برنامه سمت خدا و موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) قم اشاره کرد و خاطرنشان شد: کمیته امداد و ستاد فهمای مازندران می توانند درسایر فعالیت های فرهنگی، هنری و ... با یکدیگر تعامل و هم افزایی داشته باشند و به عنوان نمونه دانش آموزان مددجوی این نهاد حمایتی با عضویت در کانون های مساجد محل زندگی خود ضمن بهره مندی از برنامه های مسجد، در جشنواره های مختلف بچه های مسجد شرکت و از جوایز این جشنواره ها بهره مند شوند.

حجت الاسلام نعمتی قرا به رویداد ملی فهما با عنوان «ایران قوی» اشاره کرد و افزود: این طرح در گام دوم انقلاب اسلامی متشکل از ۴۸ عنوان برنامه انسجام‌یافته است که این برنامه‌ها در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق طراحی‌شده‌اند.

وی ضمن تحسین فعالیت های قرآنی و فرهنگی کمیته امداد در حوزه دانش آموزی و دانشجویی، یادآورشد: امسال مسابقات قرآنی «مدهامتان» در رشته های اذان، مکبری، قرائت نماز، قرائت(ترتیل)، قرائت (تحقیق)، حفظ جزء30، قرائت تقلیدی، حفظ کل و نقاشی آیات به صورت مجازی برگزار می شود، و مددجویان استان می توانند تا 22بهمن ماه سال جاری با مراجعه به سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir مراحل ثبت نام و بارگذاری آثار ضبط شده از منزل خود را انجام دهند.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان