3 میلیارد تومان در بخش آبخیزداری راور هزینه شده است


3 میلیارد تومان در بخش آبخیزداری راور هزینه شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق مختلف از جمله شهرستان راور گفت: اجرای این طرح ها در راور علاوه بر تغذیه سفره های آب زیر زمینی از وارد آمدن خسارت به زیرساخت های کشاورزی و شهری نیز جلوگیری می کند و تاکنون سه میلیارد تومان در بخش آبخیزداری راور هزینه شده است.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های آبخیزداری راور گفت: این شهرستان به دلیل شرایط اقلیمی از محدودیت های منابع آبی برخوردار است از طرفی به دلیل بارندگی هایی که در مقاطع خاصی از سال رخ می دهد شاهد ایجاد روان آب هایی هستیم که به زمین های کشاورزی و زیرساخت های شهری خسارت وارد می کند.

وی اظهار کرد: برای اینکه مشکل منابع آب و تغذیه سفره های زیر زمینی و خسارات ناشی از روان آب ها و سیل را به حداقل ممکن برسد اداره کل منابع طبیعی استان کرمان اقدامات خوبی را در بخش مدیریت روان آب ها و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در راور در دستور کار دارد.

وی به بازدید معاون اقتصادی استاندار کرمان، فرماندار راور، مدیرکل منابع طبیعی استان از طرح های آبخیزداری شهرستان راور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات قابل توجهی برای مدیریت روان آبها در منطقه راور انجام شده و اعتباری بیش از سه میلیارد تومان تاکنون در این بخش هزینه شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش بینی می شود حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب روان آب در این طرح مدیریت شود که در این صورت علاوه بر تغذیه سفره های آب زیرزمینی از وارد آمدن خسارت جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: اجرای برخی طرح های آبخیزداری توسط نیروهای بومی شهرستان راور در قالب تعاونی ها انجام شده و پیش بینی می شود معادل ۵۰ درصد از منابع روان آب که به دلیل بارندگی های فصلی در منطقه اتفاق می افتد بتواند سفره های آب زیر زمینی که حیات مردم به آنها وابسته است را تغذیه کند.

پورابراهیمی گفت: برنامه بعدی ما در شهرستان راور این است بخشی از منابع آبی که از این منطقه خارج می شود و به سمت کویر لوت و منطقه کویری شهداد حرکت می کند مدیریت و این منابع آبی نیز وارد چرخه صنعت و کشاورزی این شهرستان شود.

وی تاکید کرد: با توافقی که امروز با مسئولان و مدیران ارشد استانی و شهرستانی کرمان و راور انجام شد قرار است این طرح که مطالعات آن به پایان رسیده ظرف چند ماه آینده آغاز شود و اعتبار این طرح از محل اعتبارات ملی و استانی در سال ۱۴۰۰ در اختیار منابع طبیعی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس