12 هزار و 500 نفر از جمعیت روستایی کرمانشاه از آب سالم برخوردار می‌شوند


12 هزار و 500 نفر از جمعیت روستایی کرمانشاه از آب سالم برخوردار می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افتتاح 18 پروژه آب و فاضلاب در استان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 12 هزار و 500 روستایی از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

علیرضا کاکاوند در نشست خبری مجازی که امروز ( 6 بهمن) برگزار شد، اظهار کرد: دهه فجر امسال 18 پروژه در زمینه آب، فاضلاب، ایستگاه پمپاژ و ... در استان افتتاح خواهد شد که برای اجرای آنها بیش از 262 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها برا 50 نفر به صورت مستقیم و 92 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه آبرسانی به 44 روستای استان را از جمله مهمترین این طرح‌ها برشمرد و یادآوری کرد: این روستاها عمدتا در هفت شهرستان هستند و با بهره‌برداری از این طرح‌های آبرسانی، 12 هزار و 500 نفر از جمعیت روستاهای استان تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی سالم خواهد رفت.

به گفته کاکاوند، ایستگاه پمپاژ شهر روانسر با ظرفیت پمپاژ 100 لیتر در ثانیه نیز از دیگر این طرح‌ها است که مشکل کمبود و افت فشار این شهر را تا حدودی مرتفع خواهد کرد.

وی تاکید کرد: آبرسانی به شهر صحنه از محل سراب صحنه نیز از دیگر طرح‌های مهمی است که در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح‌های مهم دیگری هم در آستانه بهره‌برداری در استان داریم که افتتاح آنها در قالب پوش هر هفته "الف. ب. ایران" دیده شده، خاطرنشان کرد: از جمله این طرح‌ها تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هرسین است که سال‌ها نیمه تمام مانده بود که افتتاح آن اوایل اسفندماه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت پوشش آب روستاهای استان داشت و عنوان کرد: بدون احتساب طرح‌هایی که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، 1888 روستا در استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

کاکاوند از وعده تامین آب 100 روستای استان برای امسال هم یاد کرد و افزود: تاکنون 76 روستای استان در قالب طرح‌های مختلف آبرسانی شده و آبرسانی به مابقی روستاها نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج