سرانه مرمت هر اثر تاریخی گلستان، 50 هزار تومان!


سرانه مرمت هر اثر تاریخی گلستان، 50 هزار تومان!

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به اینکه در استان 751 بنا و محوطه تاریخی ثبتی داریم، گفت: بر اساس بودجه در نظر گرفته شده، سرانه مرمت و بازسازی هر اثر ثبتی در گلستان 50 هزار تومان است.

احمد تجری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنها یک درصد از بودجه استان به بخش صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی اختصاص داده شده که این مبلغ با توجه به ظرفیت‌های استان در این سه حوزه، بسیار کم است.

وی افزود: در بودجه امسال ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای مرمت و بازسازی آثار ثبتی میراث فرهنگی گلستان در نظر گرفته شد که با این مبلغ حتی نمی‌توان مرمت‌های اضطراری و رفع خطر را انجام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با بیان اینکه بین ظرفیت‌ها و اعتبار در این بخش فاصله زیادی وجود دارد، گفت: اگر گردشگری را یکی از محورهای توسعه استان می‌دانیم، نیاز است که همه دستگاه‌های در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

تجری بیان کرد: با توجه به اینکه در واقع با بودجه دولتی نمی‌توان برای مرمت بناهای تاریخی کار خاصی انجام داد، به دنبال مشارکت بخش خصوصی در مرمت و احیای بناهای تاریخی با نگاه گردشگری رفتیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرمت و احیای ۹ بنای تاریخی در شهر گرگان به بخش خصوصی واگذار شده که این کار با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال مرمت و احیای ۴ بنا به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!