افزایش 5 تا 12 درجه ای دمای هوای گیلان تا آخر هفته


افزایش 5 تا 12 درجه ای دمای هوای گیلان تا آخر هفته

مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش پنج تا 12 درجه ای متوسط دمای هوا خبر داد و خاطرنشان کرد: از عصر چهارشنبه تا جمعه با تقویت جریانات جنوبی در برخی از مناطق استان وزش باد گرم شدید پیش بینی می شود.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آسمان گیلان صاف تا قسمتی ابری است، اظهارکرد: گاهی شاهد افزایش ابر و وزش باد جنوبی در ارتفاعات و دامنه ها هستیم.

وی دمای هوای رشت را حدود ۱۱ درجه سلسیوس دانست و افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای استان به ترتیب مربوط به لاهیجان با ۱۲.۷ درجه سلسیوس و جیرنده با ۷.۲ درجه سلسیوس است.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم استقرار هوای پایدار تا اواخر هفته در منطقه است، گفت: روند افزایش دما در برخی از نواحی، وزش باد جنوبی در ارتفاعات و دامنه ها و پدیده مه در پاره ای از نواحی جلگه ای مورد انتظار است.

دادرس، از افزایش پنج تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوا خبر داد و خاطرنشان کرد: از عصر چهارشنبه تا جمعه با تقویت جریانات جنوبی در برخی از مناطق استان وزش باد گرم شدید پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه احتمال آسیب به سازه ها و تاسیسات، شکستن شاخه ها و سقوط درختان، گسترش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع و ذوب برف و ریزش بهمن وجود دارد، یادآور شد: از اواخر وقت پنجشنبه با نفوذ موجی ناپایدار شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق تا شنبه مهیاست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل