نظری: جهاددانشگاهی اقدامات فناورانه را در کشور توسعه دهد


نظری: جهاددانشگاهی اقدامات فناورانه را در کشور توسعه دهد

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی گفت: این جایگاه و مجموعه انقلابی ایجاد شده است که اقدامات فناورانه را در کشور توسعه دهد.

علیرضا نظری ششم بهمن ماه در آیین تکریم و معارفه رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و قرار گرفتن ایران در زمره کشورهای کمتر توسعه یافته، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب مقرر بود که جایگاهی متناسب با شان جمهوری اسلامی و توسعه کشور در عرصه های مختلف حاصل شود که تحقق این امر نیازمند سازوکار و زیرساخت ها و استفاده از ظرفیت های نرم افزاری، نخبگان و پتانسیل قابل ارزش داخلی است.

وی با بیان اینکه امروز توانمندی های بسیاری از سوی نخبگان به منصه ظهور رسیده است، اما همچنان برخی افکار و عقاید پوسیده وجود دارد که باید کنار زده شوند، گفت: مسلما همچنان باید در عرصه علوم روز تلاش کنیم و در کنار آن، ارزش های دینی و اخلاقی نیز باید مورد تاکید قرار گیرد و عمل مجاهدانه در دستور کار باشد.

نظری اظهار کرد: امروز همه قدرت های دنیا به دنبال دزدیدن ظرفیت های کشورهای کمتر توسعه یافته هستند، باید تمام ظرفیت خود را برای استفاده از توانمندی های موجود در کشور به کار بگیریم و تشکیل جهاد دانشگاهی مصداق ایجاد زیرساختی برای استفاده از ظرفیت ها و ارتقای پتانسیل ها و تجاری سازی علوم و کسب ارزش افزوده از علم وجود در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است، اما باید اقدامات فاخر در این مجموعه مدنظر قرار گیرد، افزود: نباید جایگاه جهاد دانشگاهی را تنزل دهیم. این جایگاه و مجموعه انقلابی ایجاد شده است که اقدامات فناورانه را در کشور توسعه دهد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم به توجه به ظرفیت های خالی موجود در کشور تاکید کرد و گفت: راه های نرفته بسیار است و باید از ظرفیت های خاص کشور بویژه استان مرکزی نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

وی با اشاره به تولید فناوری و انجام فعالیت های درمانی توسط جهاد دانشگاهی، بر لزوم خروج از فعالیت های جزیره ای تاکید کرد و گفت: ایجاد توازن در فعالیت ها به نسبت مرکز استان و شهرستان لازم است. کشور فقط تهران و استان فقط مرکز استان نیست و باید در شهرستان ها نیز ظرفیت ها را شناسایی و جهت دهی کنیم تا بخش انبوهی از نخبگان شهرستان ها نیز در اقدامات بزرگ شریک شوند.

نماینده مردم خمین خواستار توجه ویژه به این شهرستان شد و گفت: این شهرستان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

لزوم توجه جهاد دانشگاهی به احیای ارزش ها و اسناد فرادستی

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان مرکزی، نیز در این آیین با بیان اینکه این مسئولیت ها در واقع آزمایش است و هویت و شخصیت انسان ها وابسته به امضاها نیست، افزود: ملاک شرافت در قرآن کریم ایمان و علم است و مسئولیت ها فرصتی برای خدمت است.

نظری: جهاددانشگاهی اقدامات فناورانه را در کشور توسعه دهد

وی با بیان اینکه مسئولان باید در پیشگاه خداوند پاسخگوی اقدامات شان باشند، گفت: انسان باید همواره شیطان نفس را سنگ بزند و نباید به دنبال آرزوی های دست نیافتنی باشد. باید متوجه این باشد که دیر یا زود مسافر ابدیت است.

ایمانی مقدم با تاکید بر اینکه انسان باید در ابتدای امر بر نفس خود پیروز باشد، افزود: وقتی روحیه جهادی بر اقدامات و برنامه ها حاکم باشد می توان موفقیت های زیادی را شاهد بود. همواره نقش نیروهای بسیجی در طول عمر انقلاب اسلامی بی بدیل بوده است و جهاد دانشگاهی باید رسالت های جهادی خود را تقویت کند.

وی اظهار کرد: اسناد فرادستی فراوانی داریم اما دانشگاه ها اجرای این اسناد را اولویت خود قرار نداده اند و ایجاب می کند که مجموعه هایی مانند جهاد دانشگاهی در حوزه احیای این ارزش ها اقدام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا