حماسه ششم بهمن آمل نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است


حماسه ششم بهمن آمل نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران گفت: حماسه ششم بهمن آمل باید در اذهان نسل جوان جامعه پررنگ شود.

به گزارش ایسنا، هدایت مظلومی با اشاره به حماسه ششم بهمن سال ۶۰ آمل بیان کرد: این حماسه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، که خلق این حماسه بی‌بدیل با مقاومت و ایستادگی مردم آمل، ترفندها و توطئه‌های دشمنان و منافقین کوردل را ناکام گذاشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با اشاره به اینکه نقش مردم حماسه‌ساز آمل در برخورد با درگیری‌های منافقین برای جلوگیری از ورود اجانب و بیگانگان بی‌بدیل و وصف ناشدنی است، یادآور شد: حماسه ششم بهمن آمل که در نوع خود بی‌نظیر است، می‌تواند هم طراز حماسه‌هایی چون قیام مردم قم و تبریز قرار گیرد و به‌عنوان یکی از موفقیت‌های ملت مقاوم ایران پس از پیروزی انقلاب از آن یاد شود.

مظلومی یادآور شد: ششم بهمن سال ۱۳۶۰، یکی از حماسه‌های ماندگار ملت ایران در شهرستان آمل به وقوع پیوست، که بعد از گذشت چندین دهه از آن هم‌چنان در اذهان با افتخار و شکوه فراوان از آن یاد می‌شود. ماین واقعه آنقدر مهم بود که حضرت امام (ره) در وصیت‌نامه‌ الهی سیاسی خود از نقش مردم آمل در حادثه ششم بهمن تقدیر و تشکر کرده اند.

وی با بیان اینکه حماسه ششم بهمن سال ۶۰ آمل برگ زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم زده است گفت: ایمان، اعتقاد به نظام و ولایت، انسجام و یکپارچگی، وحدت، ایثار، مقاومت و فداکاری مردم شریف آمل موجب شد تا این موفقیت و پیروزی به دست آید.

مظلومی با بیان اینکه خاطرات حماسه ششم بهمن آمل باید در اذهان نسل جوان جامعه پررنگ شود، خاطرنشان کرد: اتفاقات و رخدادهای این حماسه عظیم تاریخی را باید برای آیندگان تبیین و بازخوانی کرد و یاد و نام عزیزانی که در این حماسه و در دفاع از آرمان‌های انقلاب به شهادت رسیده و به مقام جانبازی نائل شدند باید همیشه زنده نگه داشته شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا