امام جمعه یزد: تامین خوراک دام، نیازمند عزم جهادی است


امام جمعه یزد: تامین خوراک دام، نیازمند عزم جهادی است

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در کشور ظرفیت خوبی برای تولید خوراک دام و قطع وابستگی به خارج وجود دارد و مسوولان با یک عزم جهادی برای حل مشکل و تامین آن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه در دیدار مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: در اغلب استان‌های کشور این ظرفیت وجود دارد و اگر تقسیم‌بندی و برنامه‌ریزی بین استانها انجام شود ظرف دو سه سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در زمینه تامین خوراک دام و قطع وابستگی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت، مرغ، شیر، تخم مرغ و بسیاری دیگر از فرآورده‌های دامی در کشور ما به خوراک دام وابسته است و مدام گران می‌شود ادامه داد: برای کشور ما پسندیده نیست که وابسته به واردات ذرت، جو و سویا به عنوان خوراک دام باشیم.

امام جمعه یزد اظهار داشت: از وزارت جهاد کشاورزی این توقع وجود دارد که استان‌ها را بسیج کرده و با یک کار جهادی، زمینه خودکفایی در تولید خوراک دام را فراهم کنند تا هم ارز کشور برای این موارد مصرف نشود و هم مردم بتوانند فرآورده‌های دامی را با قیمت کمتری تهیه کنند.

ناصری با اشاره به اینکه گفته می‌شود تولید خوراک دام مورد نیاز کشور نیازمند اراضی وسیعی است تصریح کرد: این اراضی در همه نقاط کشور وجود دارد و باید شناسایی، آماده‌سازی و کشت شود و غذای حلال زمینه رشد معنوی انسان را فراهم می‌کند و البته دامنه گسترده‌ای دارد و در امور اجتماعی نیز بسیار موثر است.

همچینن مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به بیان رسالت‌های جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی در کشور به ویژه در زمینه ذبح حلال پرداخت و گفت: این امر مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است و روحانیون، پرچمداران فرهنگی این سازمان به شمار می‌روند.

۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زراعی و ۸۳ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

مجموع اراضی قابل کشت استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به دلیل تداوم خشکسالی و تغییر الگوی کشت و کشت گیاهان کم آبخواه هم اکنون ۱۱۴ هزار هکتار آن زیرکشت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا